Робота з соціальними медіа є відносно новим напрямком, і тільки деякі компанії активно працюють у цій галузі. Як і у випадку з іншими видами реклами і маркетингу, тут необхідно пам'ятати про такий важливий момент, як визначення KPI або метрик, за якими можна оцінювати успішність проведеної роботи.
Метрики в SMM потрібні, насамперед, тому, що вони дозволяють побічно або прямо оцінити ефективність роботи фахівця і успішність кампанії в цілому. Їх потрібно визначити в самому початку, вимірюючи і відстежуючи в процесі всієї роботи. Правильно сформовані показники допоможуть уникнути руху в неправильному напрямку і своєчасно виявити помилки, сильні і слабкі сторони в роботі.
Давайте розповімо про можливі метриках, які ви можете використовувати під час роботи з SMM, на прикладі соціальної мережі Вконтакте:
кількість учасників групи. Відслідковуйте відвідуваність групи (день, місяць), кількість вступили учасників за певний період і кількість тих, хто відписався;
залученість. Її можна розрахувати як відсоток учасників спільноти, який бере активну участь у житті паблік, по відношенню до загального числа передплатників;
переходи на сайт. Наприклад, якщо ви працюєте в SMM зі сторінкою інтернет-магазину, потрібно відслідковувати переходи з паблік на сайт, а також поведінку таких відвідувачів: час перебування, перегляди, відсоток відмов і т. п .;
обговорення. Сюди відноситься середня кількість коментарів, що залишаються користувачами, а також наявність обговорень до нових постам в співтоваристві;
"Лайки" і "шери». Кількість «Мені подобається», поставлених до постів за певний період, а також аналогічний показник, але по відношенню до розшарювання;
активність на сайті. Чи взаємодіють користувачі зі сторінками сайту ("лайки" і "шери") при переході на нього з групи, чиняться конверсійні дії (реєстрація, заповнення форми) і якщо так, то наскільки часто;
конкурси. Як учасники реагують на подібного роду заходи, чи вигідні такі вкладення і чи сприяє це зростання спільноти;
охоплення. Особливо добре, якщо рівень охоплення збільшується без зростання бюджету або з мінімальним його збільшенням. Це свідчить про те, що ви точно працюєте в правильному напрямку;
вартість учасника. Мова йде про витрати на залучення кожного додаткового передплатника. Чим більше експериментів ви ставите, тим простіше вам буде домогтися зниження ціни передплатника. Адже навіть різниця в 1 - 2 рубля, коли мова йде про тисячі учасників, може означати дуже багато;
типи відгуків. Співвідношення кількості позитивних відгуків до негативних і нейтральним, а також динаміка зміни за певний період часу.
Показники ефективності роботи в соціальних медіа залишаються дискусійним питанням серед маркетологів і, мабуть, будуть залишатися такими до тих пір, поки ця ніша буде перебувати на етапі формування, що і відбувається в рамках Рунета.
SMM знаходиться в процесі інтенсивного розвитку, відповідно, деякі KPI будуть застарівати, а деякі, навпаки, ставати більш важливими. Це нормально, і просто потрібно тримати руку на пульсі розвитку ринку. Крім того, не забувайте, що показники мало просто вимірювати, потрібно працювати і над їх поліпшенням.
Метрики в SMM потрібні, насамперед, тому, що вони дозволяють побічно або прямо оцінити ефективність роботи фахівця і успішність кампанії в цілому. Їх потрібно визначити в самому початку, вимірюючи і відстежуючи в процесі всієї роботи. Правильно сформовані показники допоможуть уникнути руху в неправильному напрямку і своєчасно виявити помилки, сильні і слабкі сторони в роботі.
Давайте розповімо про можливі метриках, які ви можете використовувати під час роботи з SMM, на прикладі соціальної мережі Вконтакте:
кількість учасників групи. Відслідковуйте відвідуваність групи (день, місяць), кількість вступили учасників за певний період і кількість тих, хто відписався;
залученість. Її можна розрахувати як відсоток учасників спільноти, який бере активну участь у житті паблік, по відношенню до загального числа передплатників;
переходи на сайт. Наприклад, якщо ви працюєте в SMM зі сторінкою інтернет-магазину, потрібно відслідковувати переходи з паблік на сайт, а також поведінку таких відвідувачів: час перебування, перегляди, відсоток відмов і т. п .;
обговорення. Сюди відноситься середня кількість коментарів, що залишаються користувачами, а також наявність обговорень до нових постам в співтоваристві;
"Лайки" і "шери». Кількість «Мені подобається», поставлених до постів за певний період, а також аналогічний показник, але по відношенню до розшарювання;
активність на сайті. Чи взаємодіють користувачі зі сторінками сайту ("лайки" і "шери") при переході на нього з групи, чиняться конверсійні дії (реєстрація, заповнення форми) і якщо так, то наскільки часто;
конкурси. Як учасники реагують на подібного роду заходи, чи вигідні такі вкладення і чи сприяє це зростання спільноти;
охоплення. Особливо добре, якщо рівень охоплення збільшується без зростання бюджету або з мінімальним його збільшенням. Це свідчить про те, що ви точно працюєте в правильному напрямку;
вартість учасника. Мова йде про витрати на залучення кожного додаткового передплатника. Чим більше експериментів ви ставите, тим простіше вам буде домогтися зниження ціни передплатника. Адже навіть різниця в 1 - 2 рубля, коли мова йде про тисячі учасників, може означати дуже багато;
типи відгуків. Співвідношення кількості позитивних відгуків до негативних і нейтральним, а також динаміка зміни за певний період часу.
Показники ефективності роботи в соціальних медіа залишаються дискусійним питанням серед маркетологів і, мабуть, будуть залишатися такими до тих пір, поки ця ніша буде перебувати на етапі формування, що і відбувається в рамках Рунета.
SMM знаходиться в процесі інтенсивного розвитку, відповідно, деякі KPI будуть застарівати, а деякі, навпаки, ставати більш важливими. Це нормально, і просто потрібно тримати руку на пульсі розвитку ринку. Крім того, не забувайте, що показники мало просто вимірювати, потрібно працювати і над їх поліпшенням.
No comments:
Post a Comment