Як там говорив наш дядько Білл який Гейтс: «Якщо вашого бізнесу немає в інтернеті, значить вас немає в бізнесі»?
Дуже спірно, але, чорт забирай, дуже ПРАВДА. На цьому тижні я став безпосереднім учасником битви реальних магазинів з їх інтернет-конкурентами. Перемога прогнозовано залишилася за останніми. Але знаєте в чому фокус?
У спорті іноді кажуть: «Це не ви виграли, це ми програли». У тому, що інтернет-бізнес виграє, «винен» не так він, скільки відрив від реальності реальних магазинів.
Пояснюю і пояснюю.
Помилки бізнесменів реальних магазинів: ні кроку ...
Ні, мова не про знаменитого наказі № 227 «Ні кроку назад». У реальних магазинах просто «ні кроку». Таке враження, що у них установка - жодного зайвого руху, жодного зайвого слова.
Отже, ситуація. Мені потрібно поміняти на машині розширювальний бачок (у ньому охолоджуюча рідина знаходиться) і опори передніх стійок.
Знайшов в інтернеті телефон найближчого до мене магазину (Не сайт, а просто телефон з адресою в довіднику). Дзвінок:
- Алло ...
Помилка номер один. Чому ви змушуєте клієнта перепитувати й уточнювати, чи туди він потрапив? Якщо виставляєте контакти в загальний доступ, то будьте ласкаві їм відповідати. «Магазин автозапчастин« Винтик »добрий день».
- Алло, здрастуйте, це автомагазин?
- Так.
- У вас є розширювальний бачок для Ланоса?
- Зараз подивлюся ... Поки що ні, замовили, сьогодні ввечері повинні бути.
- Тобто можна завтра приїжджати?
- Краще передзвоніть.
Помилка номер 2. Якщо ви хочете успішно конкурувати з інтернет-магазинами, то знайте, що клієнти давно вже звикли, що передзвонюють ІМ, а не ВОНИ. Дрібниця, не сперечаюся. Помилка номер один - це теж дрібниця. Але ось так по крапельці по крапельці і набігає брудна калюжа.
Подзвонив я на СТО і погодив час на завтра на другу половину дня з урахуванням того, що вранці під'їду в магазин і все куплю.
На наступний день я дочекався 11:00. Спеціально. Думаю, якщо вони вчора ввечері тільки товар отримали, то якраз буде час його розібрати. Дзвоню:
- Алло.
- Здравствуйте. Я дзвонив вчора щодо розширювального бачка для Ланоса. Привезли?
- Так, здається, так, але я ще не дивився. Передзвоніть через 6-7 хвилин (тьху ти, ешкін кльош, здрастуй, помилка номер 2).
Через 15 хвилин:
- Так, бачок привезли, але по дорозі сталася неприємність і йому горлечко відбили. Зараз замовимо знову, так що телефонуйте завтра.
- Так ви що один бачок чи що замовили?!?!?!
- Ну так.
Зрозуміло, після такого (і знову у мене не взяли телефон, щоб передзвонити завтра) цей магазин я викреслив назавжди. І знову поліз в інтернет. Через хвилину знайшов ще один зручний по розташуванню для мене shop. На жаль, але помилки повторилися і навіть нова додалася.
- Алло.
- Здрастуйте, у вас є бачок розширювальний для Ланоса і опори передніх стійок теж для Ланоса?
- Тааак, зараз, бачок є, опори ... Теж є. 160 грн штука.
Помилка номер 3. Тут помилка не настільки явна, як перші дві, але набагато більш небезпечна для бізнесу. Справа в тому, що до моменту цієї розмови я вже був у темі. Простудіював ринок і був у курсі цін. Опора передніх стійок китайська коштує 92 грн (368 руб.), Потім 110, 125, 135. Від виробника ціна залежить, природно. Дорожче 135 грн я в інтернеті не бачив.
І тут людина називає мені 160 грн (640 руб.). Ціна на 35% вище середньоринкової. Продавець повинен про це знати і це враховувати. А якщо не знає, то це суто його проблеми і проблеми цієї торгової точки.
Помилка в тому, що він, апріорі знаючи, що ціна серйозно відрізняється від того, що пропонує ринок, навіть не спробував мені продати вартість опори.
Я для машини грошей не шкодую. І завжди готовий купити саме хороше. Але в даному випадку мені потрібні пояснення, чому мені варто платити на 35% більше? Продавець ПОВИНЕН продати мені ціну, пояснити, чому ціна саме така. І не чекати при цьому, поки я сам спершу. До речі, тон у продавця був таким, ніби я сильно його відволік і він ласку мені робить, розмовляючи зі мною.
Дрібниці, пані та панове, дрібниці. Але з них і складається враження про бізнес. Після всього цього я знову пішов у мережу, знайшов інтернет-магазин. За 2 хвилини побачив, що потрібні мені товари є на складі по влаштовує мене ціною. Зробив замовлення. Через 5 хвилин мені передзвонили. Через 2 години у двері подзвонили і доставили товар. Безкоштовно. У реальності мені потрібно було одягтися, прогріти машину, поїхати шукати магазин, спробувати припаркуватися в самий пік і т.п.
Битва закінчена. Переможець на коні. Програвший ... Думає, що теж. Думайте далі, думайте. Роздуми, звичайно, облагороджують, але тільки якщо приводять до конструктивних рішень. Поки ж помилки бізнесменів (і не тільки початківців) зводять нанівець всі їхні зусилля в боротьбі з віртуальними конкурентами. У яких теж помилок предостатньо, але спочатку вони більш орієнтовані на клієнта.
Дуже спірно, але, чорт забирай, дуже ПРАВДА. На цьому тижні я став безпосереднім учасником битви реальних магазинів з їх інтернет-конкурентами. Перемога прогнозовано залишилася за останніми. Але знаєте в чому фокус?
У спорті іноді кажуть: «Це не ви виграли, це ми програли». У тому, що інтернет-бізнес виграє, «винен» не так він, скільки відрив від реальності реальних магазинів.
Пояснюю і пояснюю.
Помилки бізнесменів реальних магазинів: ні кроку ...
Ні, мова не про знаменитого наказі № 227 «Ні кроку назад». У реальних магазинах просто «ні кроку». Таке враження, що у них установка - жодного зайвого руху, жодного зайвого слова.
Отже, ситуація. Мені потрібно поміняти на машині розширювальний бачок (у ньому охолоджуюча рідина знаходиться) і опори передніх стійок.
Знайшов в інтернеті телефон найближчого до мене магазину (Не сайт, а просто телефон з адресою в довіднику). Дзвінок:
- Алло ...
Помилка номер один. Чому ви змушуєте клієнта перепитувати й уточнювати, чи туди він потрапив? Якщо виставляєте контакти в загальний доступ, то будьте ласкаві їм відповідати. «Магазин автозапчастин« Винтик »добрий день».
- Алло, здрастуйте, це автомагазин?
- Так.
- У вас є розширювальний бачок для Ланоса?
- Зараз подивлюся ... Поки що ні, замовили, сьогодні ввечері повинні бути.
- Тобто можна завтра приїжджати?
- Краще передзвоніть.
Помилка номер 2. Якщо ви хочете успішно конкурувати з інтернет-магазинами, то знайте, що клієнти давно вже звикли, що передзвонюють ІМ, а не ВОНИ. Дрібниця, не сперечаюся. Помилка номер один - це теж дрібниця. Але ось так по крапельці по крапельці і набігає брудна калюжа.
Подзвонив я на СТО і погодив час на завтра на другу половину дня з урахуванням того, що вранці під'їду в магазин і все куплю.
На наступний день я дочекався 11:00. Спеціально. Думаю, якщо вони вчора ввечері тільки товар отримали, то якраз буде час його розібрати. Дзвоню:
- Алло.
- Здравствуйте. Я дзвонив вчора щодо розширювального бачка для Ланоса. Привезли?
- Так, здається, так, але я ще не дивився. Передзвоніть через 6-7 хвилин (тьху ти, ешкін кльош, здрастуй, помилка номер 2).
Через 15 хвилин:
- Так, бачок привезли, але по дорозі сталася неприємність і йому горлечко відбили. Зараз замовимо знову, так що телефонуйте завтра.
- Так ви що один бачок чи що замовили?!?!?!
- Ну так.
Зрозуміло, після такого (і знову у мене не взяли телефон, щоб передзвонити завтра) цей магазин я викреслив назавжди. І знову поліз в інтернет. Через хвилину знайшов ще один зручний по розташуванню для мене shop. На жаль, але помилки повторилися і навіть нова додалася.
- Алло.
- Здрастуйте, у вас є бачок розширювальний для Ланоса і опори передніх стійок теж для Ланоса?
- Тааак, зараз, бачок є, опори ... Теж є. 160 грн штука.
Помилка номер 3. Тут помилка не настільки явна, як перші дві, але набагато більш небезпечна для бізнесу. Справа в тому, що до моменту цієї розмови я вже був у темі. Простудіював ринок і був у курсі цін. Опора передніх стійок китайська коштує 92 грн (368 руб.), Потім 110, 125, 135. Від виробника ціна залежить, природно. Дорожче 135 грн я в інтернеті не бачив.
І тут людина називає мені 160 грн (640 руб.). Ціна на 35% вище середньоринкової. Продавець повинен про це знати і це враховувати. А якщо не знає, то це суто його проблеми і проблеми цієї торгової точки.
Помилка в тому, що він, апріорі знаючи, що ціна серйозно відрізняється від того, що пропонує ринок, навіть не спробував мені продати вартість опори.
Я для машини грошей не шкодую. І завжди готовий купити саме хороше. Але в даному випадку мені потрібні пояснення, чому мені варто платити на 35% більше? Продавець ПОВИНЕН продати мені ціну, пояснити, чому ціна саме така. І не чекати при цьому, поки я сам спершу. До речі, тон у продавця був таким, ніби я сильно його відволік і він ласку мені робить, розмовляючи зі мною.
Дрібниці, пані та панове, дрібниці. Але з них і складається враження про бізнес. Після всього цього я знову пішов у мережу, знайшов інтернет-магазин. За 2 хвилини побачив, що потрібні мені товари є на складі по влаштовує мене ціною. Зробив замовлення. Через 5 хвилин мені передзвонили. Через 2 години у двері подзвонили і доставили товар. Безкоштовно. У реальності мені потрібно було одягтися, прогріти машину, поїхати шукати магазин, спробувати припаркуватися в самий пік і т.п.
Битва закінчена. Переможець на коні. Програвший ... Думає, що теж. Думайте далі, думайте. Роздуми, звичайно, облагороджують, але тільки якщо приводять до конструктивних рішень. Поки ж помилки бізнесменів (і не тільки початківців) зводять нанівець всі їхні зусилля в боротьбі з віртуальними конкурентами. У яких теж помилок предостатньо, але спочатку вони більш орієнтовані на клієнта.
No comments:
Post a Comment