Sunday, March 29, 2015

АНАЛІЗ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ туристичного продукту

Дана робота присвячена проблемі конкурентоспроможності продукту екологічної спрямованості, що реалізується на території Псковської області. Конкурентоспроможність - це здатність певного об'єкта або суб'єкта відповідати запитам зацікавлених осіб в порівнянні з іншими аналогічними суб'єктами та / або об'єктами. Об'єктами можуть бути товари, підприємства, галузі, країни, області. Суб'єктами можуть виступати споживачі, виробники, держава та інвестори. Конкурентоспроможність можна підвищити завдяки, маркетинговому дослідженню ринку, оцінивши конкурентів і їх можливості. [1; с. 3]

Серед мандрівників дуже бурхливо зростає попит на екологічний туризм. Серед великої кількості туристів існує стійка тенденція вибирати для подорожі незаймані куточки дикої природи. Для більшості з них важливо, щоб поїздка не нашкодила місцевим екосистемам. Вони готові зупинятися в тих готелях, які беруть участь в охороні природи, і вважають, що туристський бізнес повинен піклуватися про місцеві екосистемах та культурі. [2; с.36]

Розвиток природного туризму на охоронюваних територіях може нести з собою цілий комплекс різних наслідків - як позитивних, так і негативних. З одного боку, розвиток туризму виявлялося потужним стимулом для охорони рідкісних видів рослин і тварин, але без належного контролю успіхи в розвитку екологічного туризму можуть швидко обернутися «зворотною стороною». Надмірний потік туристів нерідко є причиною деградації природного середовища, зниження біологічного різноманіття. Досвід національного парку Йеллоустон в США - показує суперечливі тенденції, які може спричинити за собою розвиток природного туризму. Для того, щоб перетворити такий туризм в туризм істинно екологічний, необхідно навчитися управляти цими складними і суперечливими тенденціями, уникати або зменшувати негативні наслідки і максимально збільшувати позитивні [2; с.44]

Відомо, що конкурентоспроможний турпродукт повинен мати властивості:

1. Відповідність туристичним запитам. Турпродукт повинен повністю відповідати характеру і особливостям сучасної туристської економіки, тобто він повинен реалізовувати фізіологічні, емоційні, духовні та інтелектуальні потреби.

2. Технологічність. У процесі створення турпродуктів повинні використовуватися найсучасніші технології його створення: новий транспорт, умови розміщення, обладнання території.

3. Економічність. Турпродукт повинен володіти всіма економічними властивостями, що забезпечують здатність повноцінно існувати на сучасному ринку. Тобто володіти доступними цінами. Для аналізу були обрані дві території Псковської області, які мають статус особливо охоронюваних природних територій (ООПТ): це Себежский національний парк і Полістовскій заповідник. Для того, що б проаналізувати конкурентоспроможність туристичного продукту потрібно спочатку виявити подібності та відмінності заповідника та національного парку:

    Обидва об'єкти знаходяться під охороною і захищені від несприятливих антропогенних впливів (рубка лісу, полювання і лов риби, забруднення території, будівництво, збір ягід та грибів і т.д.)
    Проведення наукових досліджень та екологічного моніторингу
    Ведення еколого-освітньої роботи
    Екскурсійне обслуговування і супроводу інструктором.

У таблиці 1 представлені відмінності розглянутих особливо охоронюваних природних територій

Таблиця 1. - Відмінності Себежскій національного парку і Полістовскій заповідника

Показник
   

Себежский національний парк
   

Полістовскій заповідник

Різноманіття ландшафту
   

Основні типи угідь і рослинності представлені: лісами, водоймами, болотами, луками, населеними пунктами, с / г угіддями. [3]
   

Більша частина землі зайнято болотами, а лише 13% території склали землі, передані лісгоспами. [4]

Біорізноманіття
   

налічується 291 вид: 32 - риб, 9-земноводних і 6 - плазунів, 202 - птахів та 48 - ссавців, включаючи хижаків і копитних, як вовк, бурий ведмідь, рись, лось, кабан, козуля, білка, річковий бобер, заєць- біляк, лисиця, горностай, з птахів - більшість видів водоплавних: тетерев, рябчик, сорока, поползень, камишёвая вівсянка та ін., з плазунів - живородящая ящірка, гадюка. [3]
   

У пріболотних лісах досі звичайні великі хижаки (вовк, ведмідь, рись) і мисливські види копитних (козуля, кабан, лось). Тут звичні види тайгового походження, такі як бородата сова, глухар, горіхівка, регулярно зустрічаються представники фауни широколистяних лісів - поползень, зелена пересмішки, щиглик. [4]

Клімат,

комфортна температура, вологість повітря.
   

Клімат Себежскій Поозерья помірно-континентальний, характеризується м'якою зимою, прохолодним літом, високою відносною вологістю повітря і достатньою кількістю опадів. Середньорічна температура повітря коливається в межах + 4,3-4,6 С. [3]
   

Помірно-континентальний. Формується під впливом атлантичних, континентальних і арктичних повітряних мас в умовах підвищеної циклоничної. Середньомісячні температури повітря тут дорівнюють: у січні - - 8,1 ° С, у липні - + 17,2 ° С. [4]

Близькість до туристського центра
   

Псков- 130 км,

м Себеж 1 км
   

Псков-200 км,

п. Бежаніци- 4 км.

Наявність пам'яток (для проведення оглядового туру)
   

У м Себеж можна переглянути: фортеця, церкви, Себежский краєзнавчий музей.
   

Відсутні

Розміщення і харчування
   

Гостьові будиночки: Центр екологічної освіти та туризму «Озерявкі», Будинок рибалки "Осино"
   

Гостьові будинки (кордони),

Які розташовані на різних ділянках території заповідника

Комфортність подорожі
   

Дорога обласного значення, яка зв'язує місто Псков з населеними пунктами, знаходиться в задовільному стані, місцеві дороги - вимагають модернізації та ремонту.
   

Дорога обласного значення, пов'язує місто Псков з населеними пунктами, знаходиться в задовільному стані.

Наявність кваліфікованого персоналу
   

Мається. Недолік відчувається тільки в кваліфікованих гідів та екскурсоводів еколого-біологічної спрямованості
   

Мається.

Різноманітність

можливостей для активного відпочинку
   

6 варіантів маршруту (пішохідні по екологічній стежці або по території парку, автомобільна, автобусна, водні за маршрутом: "Озерявкі - Волоцня - Озерявкі", "д. Орме - д. Ліснів (Білорусь) - Озерявкі" [3]
   

3 варіанти маршруту: пішохідний маршрут «Плавніцкое болото», водний маршрут на озеро Полість, пішохідний маршрут «Шлях моховиков» [4]

Ми використовували метод експертного опитування та соціологічного опитування, метою якого було проаналізувати конкурентоспроможність турпродукту. Проведене опитування студентської молоді на предмет порівняння якостей турпродукту, показав, що турпродукт Cебежскій національний парк найбільш конкурентоспроможний (за винятком показника економічності). Ми порівняли турпродукти Себежский національний парк і Полістовскій заповідник за критеріями: відповідність турзапросам, технологічність і економічність. У таблиці 2 представлені результати порівняльного аналізу екологічних турпродуктів особливо охоронюваних природних територій Псковської області.

Таблиця 2. - Аналіз якості екологічних турпродуктів

Критерій порівняння
   

Себежский національний парк
   

Полістовскій заповідник

Відповідність туристичним запитам
   

Туристичним запитам відповідає, так як є: автобус,

розміщення - гостьові будиночки,

харчування - кафе, програма турів - 2 дні, з використанням елементів анімації.
   

Туристичним запитам відповідає менше, так як є: комфортабельний автобус, розміщення - намети, харчування - «біля багаття», програма турів - 1,5 дня, з використанням стежки здоров'я.

Технологічність
   

Використовуються сучасні технології (гостьові будиночки, кафе, анімація)
   

Використовуються сучасні технології (комфортабельний автобус)

Економічність
   

В Себежскій національному парку середня ціна за день дорожче.
   

Середня ціна за день в Полістовскій заповіднику дешевше.

У процесі створення турпродуктів повинні використовуватися найсучасніші технології його створення: новий транспорт, умови розміщення, обладнання території, використовуваний транспорт. Результатом дослідження стали виявлені проблеми конкурентоспроможності продуктів екологічної спрямованості, які реалізуються в особливо охоронюваних природних територій регіону (таб. 3).

Таблиця 3. - Проблеми конкурентоспроможності турпродуктів ООПТ

Проблема конкурентоспроможності турпродуктів ООПТ
   

Себежский національний парк і Полістовскій заповідник
   

Рішення проблеми

1.Нізкая інвестиційна привабливість екологічного туризму
   

Серйозна проблема, відносно малий обсяг інвестицій в основний капітал, при цьому практично не надходять іноземні інвестиції. [2; с. 88]
   

Що б залучити інвестиції, потрібно залучати якомога більше туристів, робити рекламу, щоб заповідники і парки були на слуху, тим самим інвестиційна привабливість зросте.

2.Слабое увагу владних і підприємницьких структур до проблем екологічного туризму
   

Екологічний туризм, ще поки що не є до кінця технологічно оформленим бізнесом, тобто нету його чіткої організації та ефективного управління.

[2; с. 88]
   

Що б екологічний туризм став більш розвиненим потрібно чітко організувати і ефективно управляти туризмом в даній сфері.

Один з можливих шляхів - це розробка економічних механізмів, що дозволяють ефективно включати екологічні гідності турпродукту в його вартість. Можна також сприяти міжнародному співробітництву туроператорів, екологів і географів. І тоді екологічний туризм стане технологічно оформленим бізнесом.

3.Зовнішні умови ринку не сприяють розвитку екологічного туризму
   

Відсутність спеціалізованих туроператорів Недостатньо розвинена правова база, інформаційний дефіцит. [2; ст. 88]
   

Що б вирішити дану проблему потрібно розвивати правову базу, і давати більше інформації про себе. Говорити і доводити те, що екологічний туризм це вигідно, і тоді туроператори зацікавляться цим. Так само необхідно створювати асоціації та ланцюга еколого-туристських підприємств (у тому числі національних парків) і турагентств, формувати спеціальні бази даних, поширювати досвід успішних еколого-туристських проектів.

4.Труднодоступность самих територій, де можливе розвивати екологічний туризм
   

Віддалене розташування ООПТ Псковської області від центрів туризму регіону
   

Потрібно надати спеціальні автобуси, які будуть заїжджати по дорозі в заповідники і парки, і робити там зупинки. Це полегшить важкодоступність розташування, і підвищити привабливість.

5.Нестабільниекліматіческіе умови і обмеженість туристського сезону
   

Активний туристський сезон складає всього 2,5 міс. в році.
   

Проблему сезонності можна вирішити, якщо відкрити в даних місцях турбазу і туристи будуть зацікавлені їздити туди в будь-який час року.

6. Псковські природні території не в змозі надати туристам достатньої різноманітності платних послуг та продукції.
   

Псковські природні території не в змозі надати туристам достатньої різноманітності платних послуг та продукції, тому їх доходи від туризму поки значно нижче, ніж могли б бути.
   

Щоб надати туристам достатньої різноманітності платних послуг та продукції потрібно будувати, там більше будиночків для гостей, надавати екскурсійні прогулянки з гідом, розвивати там флору і фауну, для того, щоб було чим привабити туристів.

7. Низька комфортність інфраструктури.
   

Низька комфортність інфраструктури - підприємств громадського харчування, транспортних засобів, обладнаних екостежок, спостережних вишок і інших пристосувань.

[2; ст. 88]
   

Щоб підвищити комфортність інфраструктури потрібно, провести косметичний ремонт номерів або будинків, підприємств громадського харчування. Крім зовнішнього вигляду будиночків, необхідно звернути увагу на їх обслуговуючий персонал. Необхідно підвищити професійний рівень працівників. Так само можна побудувати вишки, і оновити автопарк.

8. Проблеми розміщення туристів
   

У парку Себежский в основному це котеджі, розраховані на 40 місць. В ПЗ це гостьові будинки (кордони). Такий плачевний стан приймаючої бази не може сприяти залученню туристів, а навпаки буде відштовхувати їх, не кажучи вже про іноземних туристів, які звикли до високої якості послуг.
   

У Полістовскій заповіднику потрібно побудувати більше гостьових будиночків або котеджів, розраховані, принаймні, на 50 осіб. Вони повинні бути побудовані за європейськими стандартами і якостям, щоб іноземним туристам могли спокійно в них проживати.

Таким чином, туристський потенціал території Себежскій національного парку і Полістовскій заповідника можна оцінити як середній, проте території володіють привабливими для туристів ресурсами і, за умови вирішення вище означених проблем, цілком перспективні для розвитку екологічних форм туризму.

No comments:

Post a Comment

Женские бюстгальтеры размер стиль чашки Женские ботинки женская обувь высота каблука Женская обувь на каблуках Женские блейзеры и костюмы мода стиль ландшафтний дизайн дерева рослини сад харчування, дієти салат сік сніданок маркетинг ідея товар споживач сільське господарство вирощування тварини корми Краса і здоров'я волосся обличчя шкіра маркетинг клієнт компанії послуги реклама дієти рецепт салат харчування Краса і здоров'я волосся обличчя харчування створення сайту просування управління хостинг створення сайтів інтернет компанії створення сайтів інтернет сайт пам'ятки замок музей палац дачне господарство гриби насіння плоди Будівництво будинків котеджів проекти Охорона безпека ворота двері велотехника велосипед колеса покришки рами Ремонт та облаштування дизайн приміщення Інтернет-маркетинг бізнес сайт любовь к Парижу, отдых в Париже садова техніка газонокосарки мотоблок обладнання персонал резюме робота резюме робота роботодавець Любовь и семья працевлаштування досвід співбесіди Блог о женщинах и мужчинах Меблі та інтер'єр бізнес гроші фінанси автомобіль авто запчастини машини school27.ru school2ost.ru sdensoft.ru science-unit.net school39mog.by screamradio.ru pravnavigator.ru school1925-rzn.ru seo-web-analiz.ru serov-stal.ru