Маркетинг актуальний у всіх галузях промисловості і має величезне прикладне значення, забезпечуючи економістів конкретними інструментами по розробці, просуванню і розповсюдження товарів кінцевому споживачеві. Конкурентна ситуація змушує компанії збільшувати витрати на маркетинг, які для багатьох підприємств стають однією з найістотніших видаткових статей бюджету. Тому підприємству слід проводити цілеспрямовану рекламу для найбільш прибуткових груп покупців товару. Маркетинг є філософією і технологією ринкової діяльності, що формує образ мислення в управлінні підприємством і образ дії підприємства на ринку [1, с.325].
Для аналізу реалізації маркетингової діяльності було обрано ВАТ "Полісся". Адреса: 225710, Республіка Білорусь, Брестська область, м Пінськ, вул. Першотравнева, 159.
За організаційно-правовою формою є відкритим акціонерним товариством [2].
У ході економічного аналізу був виявлений головний недолік ВАТ «Полісся», який полягає в низькій рентабельності. Прибутковість підприємства не висока. Негативний вплив на прибуток надає обсяг реалізації продукції. Продукція на підприємстві «Полісся» є збитковою, отже, при збільшенні обсягу реалізації буде відбуватися зменшення суми прибутку.
Для збільшення прибутку ВАТ «Полісся» та підвищення рентабельності необхідно провести правильну маркетингову політику, яка полягає в наступних етапах:
1. Виділення основних прибуткових і збиткових стратегічних одиниць підприємства.
На підприємстві ВАТ «Полісся» існує 4 структурних одиниць бізнесу (СЕБ): пряжа, жіноча трикотажна одяг, чоловічий трикотажний одяг і дитячий трикотажний одяг. Основним покупцем продукції ВАТ «Полісся» виступає жінка, отже займатися випускам жіночого трикотажного одягу підприємству варто. Також прибутковим є СЕБ пряжа. СЕБ чоловічий та СЕБ дитячий трикотажний одяг є збитковими і їх слід деінвестіровать або припинити підприємству займатися випуском даної продукції.
2. Розглянемо матрицю "Бостон консалтинг груп" стосовно до ВАТ «Поліссю».
Для СЕБ "пряжа" і "жіноча трикотажний одяг" характерна осередок «дійної корови», що має високу частку на ринку і низькі темпи зростання обсягу продажів. Такі товари мають своїх постійних покупців. Для підвищення рентабельності підприємства необхідно особливу увагу приділити даними групам СЕБ і надалі інвестувати їх розвиток, так як вони приносять більший дохід підприємству ВАТ «Полісся», ніж СЕБ "чоловіча трикотажний одяг" і СЕБ "дитячий трикотажний одяг". Тому дані СЕБ ВАТ «Полісся» відносяться до осередку «проблема».
На підприємстві доцільно вести нове обладнання для випуску одягу з урахуванням модних тенденцій. Для підвищення якості трикотажних виробів та підвищення рівня продажів введемо нове вязальное обладнання SHIMA SEIKI SCG 122 SN для великої в'язки. Воно володіє наступними перевагами:
- Продуктивність / надійність (DSCS - цифровий контроль кулірної щільності і R2CARRIAGE - швидка каретка);
- Багатосторонність (WideGauge - в'язання на одній машині різними класами і система відтягнення);
- Простота в експлуатації (подпружиненной сінкери і Stitch presser - пруткова відтяжка);
- Інші особливості (захоплення і обрізка пряжі, дружній інтерфейс) [3].
Вартість обладнання SHIMA SEIKI SCG 122 SN становить 834 400 млн. Руб. ВАТ «Полісся» приверне кредит у розмірі 500 млн. Руб. і буде використовувати власні кошти в розмірі 334 400 млн. руб.
Розрахуємо загальну суму повернення боргу з відсотками і комісією за супровід кредиту:
Сума кредиту: 500 000 000 біл. руб.
Сума повернення основного боргу в місяць: 16578000 біл. руб.
Річна відсоткова ставка: 25%
Значення відсотка в місяць: 2%
Термін кредиту: 4 роки
Комісія за супровід кредиту: 100
Загальна сума повернення боргу, виходячи з наведених даних, буде дорівнює 795 766 032 млн. Руб.
Для визначення рентабельності і прибутку від введеного устаткування, необхідно провести наступні розрахунки:
1. Розрахуємо загальні витрати по введенню нового обладнання. Для цього необхідно знайти капітальні витрати, які характеризуються відношенням вартості верстата на термін його служби. Вартість і термін служби обладнання SHIMA SEIKI SCG 122 SN відповідно рівні 834 400 млн. Руб. і 10 років.
З кап = 834400 000/10 = 83440 млн. Руб. (1.1)
Щорічні витрати, в даному випадку, будуть в себе включати амортизацію, річну заробітну плату працівника, витрати на сировину на рік, споживану обладнанням річну електроенергію та оплату кредиту.
Амортизація обладнання буде дорівнює:
А = 834400 000/10 = 83440 млн. Руб. (1.2)
Заробітна плата працівника в місяць складе близько 5 млн. Руб. Отже, річна заробітна плата буде дорівнює:
Зп г = 5 000 000 ? 12 = 60 000 000 біл. руб. (1.3)
За статистикою витрати на сировину в рік складають 45 млн. Руб.
Розрахуємо річну електроенергію використовуючи наступні дані:
- Споживання електроенергії складає 216 кВт / год;
- Вартість 1 кВт / год для промислових підприємств становить 753 руб.
Ел р = 216 ? 8 ? 240 ? 753 = 312 284 160 біл. руб. (1.4)
Виходячи з щомісячної оплати кредиту, яка в нашому випадку дорівнює 16578000 розрахуємо річну оплату по кредиту:
16578000 ? 12 = 198 936 000 біл. руб. (1.5)
Таким чином щорічні витрати будуть рівні:
З їжак. = 83 440 000 + 60 000 000 + 45 000 000 + 312 284 160 + 198 936 000 = 699 660 160 біл. руб. (1.6)
Тепер можна розрахувати загальні витрати, які складуть:
S З = 83 440 000 + 699 660 160 = 783 100 160 біл. руб. (1.7)
2. Необхідно розрахувати приріст виручки, яка визначається як різниця між річними нової виручкою і старої виручкою.
Стара виручка склала 4130000000 біл. руб.
Розрахуємо нову виручку. Ціна одиниці готової продукції, в нашому випадку це жіноча кофта грубої в'язки, склала 110 тис. Біл. руб. Годинна продуктивність для обладнання SHIMA SEIKI SCG 122 SN дорівнює 24 шт. / Год.
В н = 24 ? 110 тисяч ? 8 ? 240 = 5068800000 біл. руб. (1.8)
Отже, приріст виручки складе:
DВ = 5068800000 - 4 130 000 000 = 938 800 000 біл. руб. (1.9)
Тепер, виходячи з розрахованих даних, ми можемо визначити прибуток і рентабельність введення нового обладнання:
П = 938800000 - 783 100 160 = 155 699 840 біл. руб. (1.10)
Р = ? 100% = 19,8% (1.11)
Таким чином, ведення обладнання SHIMA SEIKI SCG 122 SN принесе підприємству ВАТ «Полісся» прибуток рівну 155 699 840 біл. руб. Рентабельність в даному випадку склала 19,8% і свідчить про ефективності нового обладнання.
Отриманий прибуток від введеного устаткування необхідно інвестувати в заходи для залучення покупців своєї продукції.
Одним із засобів залучення покупців є знижки та дисконтні картки. Розглянемо метод впровадження дисконтних карт у фірмовому магазині ВАТ «Полісся», розташованого в м Пінську.
1. Розрахуємо витрати, пов'язані з впровадженням дисконтних карт в магазині.
В якості дисконтних карт будемо використовувати магнітні картки. Виготовленням і дизайном наших карт буде займатися спеціальна фірма «CARDprint» [4].
Для підприємства ВАТ «Полісся» доцільно зробити замовлення на 3000 штук двосторонніх пластикових карт. Ефективність такого замовлення пояснюється умовами фірми-виробника карт, яка пропонує безкоштовний дизайн при партії понад 500 штук. Кожна карта коштує 0,6 дол. Або 5604 біл. руб. (З урахуванням курсу долара на 01.12.2013 р .: 1долл. = 9340 біл. Руб.). Отже, для нашого підприємства необхідно зробити замовлення на 3000 штук, витрати на це складуть:
3000 ? 5604 = 16812000 біл. руб. (1.12)
Також необхідно відзначити, що фірма «CARDprint» доставляє картки безкоштовно.
2. Вибрати метод впровадження картки відвідувачам фірмового магазину ВАТ «Полісся». При цьому необхідно дотримуватися правил для ефективного впровадження карт:
- Не можна роздавати дисконтні картки безкоштовно;
- Не можна роздавати дисконтні картки без учета.
Так як підприємство є низькоприбуткової, то доцільно продавати дисконтні картки за собівартістю, т. Е. Ціна за одну картку для покупців буде дорівнює 5600 біл. руб.
У фірмовому магазині підприємства ВАТ «Полісся» введемо картку лояльності. Покупець буде накопичувати бонуси на свою картку. При цьому карта видається вже з невеликою знижкою. Це полегшує покупцеві накопичення бонусів. Після перевищення певного порогу покупцеві необхідно видати нову картку - срібну, з більш високим рівнем знижки. Накопичення бонусів, уже за допомогою срібної карти, йде далі. На останньому етапі програми лояльності покупець отримає золоту карту з максимальною знижкою. За розмір бонусу приймемо 0,5 дол. Або 4670 біл. руб. При видачі карті на ній буде знаходиться 2 бонуси, тобто 9340 біл. руб. Знижка на карті буде 3% від суми товару. Наприклад, жіноча кофта грубої в'язки зі вартістю 110 000 біл. руб. обійдеться покупцеві при наданні картки в 106 700 біл. руб.
Для отримання серебренной карти, необхідно, щоб на ній було не менше 250 бонусів, а саме 1167500 біл. руб. Знижка, що надається власникові даної карти буде вище і складе 15% від суми товару. Отже, жіноча кофта грубої в'язки вартістю 110 000 біл. руб. обійдеться дешевше на 16 500 руб. і нова ціна її буде дорівнює 93 500 руб.
Золота картка з максимальною знижкою в 25% буде видана покупцеві за умови, що на ній буде не менше 2335 тисяч біл. руб., тобто 500 бонусів. Жіноча кофта при наданні золотий картки буде коштувати не 110 тисяч біл. руб., а всього 82500 біл. руб.
Свій бонусний баланс покупець зможе дізнатися в магазині. Один бонус покупцеві нараховується при покупці не менше трьох виробів, незалежно від ціни. Знижка діє на всі товари, представлені у фірмовому магазині ВАТ «Полісся». При цьому знижка діє навіть при первісному бонусному балансі. Свої бонуси, т. Е. Кошти покупець зобов'язаний витратити тільки на покупку товарів ВАТ «Полісся». Таким чином, підприємство спочатку нараховує бонуси, у вигляді грошових коштів покупцю, а потім їх повертає.
Для покупців фірмового магазину ВАТ «Полісся» введемо спочатку масові пластикові картки. Закупівлю золотих і срібних карт, на початку нововведення, що не доцільно проводити, виходячи з їх високою вартістю. Підприємству не слід ризикувати, а для початку проаналізувати реакцію покупців на політику дисконтних карт і збільшення попиту за рахунок даного заходу.
3. Поширення дисконтних карт.
Необхідно продавцям і консультантам в магазині інформувати покупців і пропонувати їм придбати дисконтну карту. Масові картки поширюються безпосередньо в торгових залах магазину і лежать на видному місці. Для стимулювання роботи продавців і консультантів важливо знати ким із співробітників фірмового магазину ВАТ «Полісся» була видана картка.
З прибутку від нового введеного устаткування SHIMA SEIKI SCG 122 SN, яка склала 155 699 840 біл. руб., виділимо 15 млн біл. руб. для заохочення співробітників, які перевиконали план продажу дисконтних карт. План продажу на місяць на одного співробітника дисконтних карт буде дорівнює 50 штук. Наприклад, продавець фірмового магазину ВАТ «Полісся» перевиконала план і продала 58 пластикових карт. За понад продаж кожної карти буде нараховуватися 5000 біл. руб. Заробітна плата продавця становить 4 000 000 біл. руб. При перевиконанні плану на 8 карт вона складе 4040000 біл. руб.
5. Аналіз і облік дисконтних карт.
Для дисконтної політики ВАТ «Полісся» підходить програмний продукт «1С: Управління Торгівлею 8». Вартість «1С: Управління Торгівлею 8» становить 5080000 біл. руб. ВАТ «Поліссю» для початкової практики своєї дисконтної програми слід придбати клієнтську ліцензію на 5 робочих місць, вартість якої становить 7258000 біл. руб. Вартість курсів на одну людину становить 1722000 біл. руб. Отже, сумарні витрати на програмний продукт «1С: Управління Торгівлею 8» будуть рівні:
З = 5080000 + 7258000 + (1722000 ? 5) = 20 948 000 біл. руб. (1.13)
Завершимо оцінку політики дисконтних карток у фірмовому магазині ВАТ «Полісся» сумарними витратами на придбання карток і подальші їх впровадження.
16 812 000 + 15 000 000 + 20 948 000 = 52 760 000 біл. руб. (1.14)
Політика впровадження та обслуговування дисконтних карт проведена за рахунок прибутку від введення в'язального обладнання SHIMA SEIKI SCG 122 SN, т. Е. Частина суми від 155 699 840 біл. руб. необхідно інвестувати на проведення заходів із залучення покупців і підвищенню реалізації продукції. Ця частина суми і є витрати на проведення дисконтної політики у фірмовому магазині.
Таким чином, впровадження нового в'язального обладнання збільшить прибуток підприємства ВАТ «Полісся» і дозволить провести дисконтну політику, яка приверне нових покупців і утримає старих. Дані маркетингові заходи підвищать рентабельність підприємства.
Для аналізу реалізації маркетингової діяльності було обрано ВАТ "Полісся". Адреса: 225710, Республіка Білорусь, Брестська область, м Пінськ, вул. Першотравнева, 159.
За організаційно-правовою формою є відкритим акціонерним товариством [2].
У ході економічного аналізу був виявлений головний недолік ВАТ «Полісся», який полягає в низькій рентабельності. Прибутковість підприємства не висока. Негативний вплив на прибуток надає обсяг реалізації продукції. Продукція на підприємстві «Полісся» є збитковою, отже, при збільшенні обсягу реалізації буде відбуватися зменшення суми прибутку.
Для збільшення прибутку ВАТ «Полісся» та підвищення рентабельності необхідно провести правильну маркетингову політику, яка полягає в наступних етапах:
1. Виділення основних прибуткових і збиткових стратегічних одиниць підприємства.
На підприємстві ВАТ «Полісся» існує 4 структурних одиниць бізнесу (СЕБ): пряжа, жіноча трикотажна одяг, чоловічий трикотажний одяг і дитячий трикотажний одяг. Основним покупцем продукції ВАТ «Полісся» виступає жінка, отже займатися випускам жіночого трикотажного одягу підприємству варто. Також прибутковим є СЕБ пряжа. СЕБ чоловічий та СЕБ дитячий трикотажний одяг є збитковими і їх слід деінвестіровать або припинити підприємству займатися випуском даної продукції.
2. Розглянемо матрицю "Бостон консалтинг груп" стосовно до ВАТ «Поліссю».
Для СЕБ "пряжа" і "жіноча трикотажний одяг" характерна осередок «дійної корови», що має високу частку на ринку і низькі темпи зростання обсягу продажів. Такі товари мають своїх постійних покупців. Для підвищення рентабельності підприємства необхідно особливу увагу приділити даними групам СЕБ і надалі інвестувати їх розвиток, так як вони приносять більший дохід підприємству ВАТ «Полісся», ніж СЕБ "чоловіча трикотажний одяг" і СЕБ "дитячий трикотажний одяг". Тому дані СЕБ ВАТ «Полісся» відносяться до осередку «проблема».
На підприємстві доцільно вести нове обладнання для випуску одягу з урахуванням модних тенденцій. Для підвищення якості трикотажних виробів та підвищення рівня продажів введемо нове вязальное обладнання SHIMA SEIKI SCG 122 SN для великої в'язки. Воно володіє наступними перевагами:
- Продуктивність / надійність (DSCS - цифровий контроль кулірної щільності і R2CARRIAGE - швидка каретка);
- Багатосторонність (WideGauge - в'язання на одній машині різними класами і система відтягнення);
- Простота в експлуатації (подпружиненной сінкери і Stitch presser - пруткова відтяжка);
- Інші особливості (захоплення і обрізка пряжі, дружній інтерфейс) [3].
Вартість обладнання SHIMA SEIKI SCG 122 SN становить 834 400 млн. Руб. ВАТ «Полісся» приверне кредит у розмірі 500 млн. Руб. і буде використовувати власні кошти в розмірі 334 400 млн. руб.
Розрахуємо загальну суму повернення боргу з відсотками і комісією за супровід кредиту:
Сума кредиту: 500 000 000 біл. руб.
Сума повернення основного боргу в місяць: 16578000 біл. руб.
Річна відсоткова ставка: 25%
Значення відсотка в місяць: 2%
Термін кредиту: 4 роки
Комісія за супровід кредиту: 100
Загальна сума повернення боргу, виходячи з наведених даних, буде дорівнює 795 766 032 млн. Руб.
Для визначення рентабельності і прибутку від введеного устаткування, необхідно провести наступні розрахунки:
1. Розрахуємо загальні витрати по введенню нового обладнання. Для цього необхідно знайти капітальні витрати, які характеризуються відношенням вартості верстата на термін його служби. Вартість і термін служби обладнання SHIMA SEIKI SCG 122 SN відповідно рівні 834 400 млн. Руб. і 10 років.
З кап = 834400 000/10 = 83440 млн. Руб. (1.1)
Щорічні витрати, в даному випадку, будуть в себе включати амортизацію, річну заробітну плату працівника, витрати на сировину на рік, споживану обладнанням річну електроенергію та оплату кредиту.
Амортизація обладнання буде дорівнює:
А = 834400 000/10 = 83440 млн. Руб. (1.2)
Заробітна плата працівника в місяць складе близько 5 млн. Руб. Отже, річна заробітна плата буде дорівнює:
Зп г = 5 000 000 ? 12 = 60 000 000 біл. руб. (1.3)
За статистикою витрати на сировину в рік складають 45 млн. Руб.
Розрахуємо річну електроенергію використовуючи наступні дані:
- Споживання електроенергії складає 216 кВт / год;
- Вартість 1 кВт / год для промислових підприємств становить 753 руб.
Ел р = 216 ? 8 ? 240 ? 753 = 312 284 160 біл. руб. (1.4)
Виходячи з щомісячної оплати кредиту, яка в нашому випадку дорівнює 16578000 розрахуємо річну оплату по кредиту:
16578000 ? 12 = 198 936 000 біл. руб. (1.5)
Таким чином щорічні витрати будуть рівні:
З їжак. = 83 440 000 + 60 000 000 + 45 000 000 + 312 284 160 + 198 936 000 = 699 660 160 біл. руб. (1.6)
Тепер можна розрахувати загальні витрати, які складуть:
S З = 83 440 000 + 699 660 160 = 783 100 160 біл. руб. (1.7)
2. Необхідно розрахувати приріст виручки, яка визначається як різниця між річними нової виручкою і старої виручкою.
Стара виручка склала 4130000000 біл. руб.
Розрахуємо нову виручку. Ціна одиниці готової продукції, в нашому випадку це жіноча кофта грубої в'язки, склала 110 тис. Біл. руб. Годинна продуктивність для обладнання SHIMA SEIKI SCG 122 SN дорівнює 24 шт. / Год.
В н = 24 ? 110 тисяч ? 8 ? 240 = 5068800000 біл. руб. (1.8)
Отже, приріст виручки складе:
DВ = 5068800000 - 4 130 000 000 = 938 800 000 біл. руб. (1.9)
Тепер, виходячи з розрахованих даних, ми можемо визначити прибуток і рентабельність введення нового обладнання:
П = 938800000 - 783 100 160 = 155 699 840 біл. руб. (1.10)
Р = ? 100% = 19,8% (1.11)
Таким чином, ведення обладнання SHIMA SEIKI SCG 122 SN принесе підприємству ВАТ «Полісся» прибуток рівну 155 699 840 біл. руб. Рентабельність в даному випадку склала 19,8% і свідчить про ефективності нового обладнання.
Отриманий прибуток від введеного устаткування необхідно інвестувати в заходи для залучення покупців своєї продукції.
Одним із засобів залучення покупців є знижки та дисконтні картки. Розглянемо метод впровадження дисконтних карт у фірмовому магазині ВАТ «Полісся», розташованого в м Пінську.
1. Розрахуємо витрати, пов'язані з впровадженням дисконтних карт в магазині.
В якості дисконтних карт будемо використовувати магнітні картки. Виготовленням і дизайном наших карт буде займатися спеціальна фірма «CARDprint» [4].
Для підприємства ВАТ «Полісся» доцільно зробити замовлення на 3000 штук двосторонніх пластикових карт. Ефективність такого замовлення пояснюється умовами фірми-виробника карт, яка пропонує безкоштовний дизайн при партії понад 500 штук. Кожна карта коштує 0,6 дол. Або 5604 біл. руб. (З урахуванням курсу долара на 01.12.2013 р .: 1долл. = 9340 біл. Руб.). Отже, для нашого підприємства необхідно зробити замовлення на 3000 штук, витрати на це складуть:
3000 ? 5604 = 16812000 біл. руб. (1.12)
Також необхідно відзначити, що фірма «CARDprint» доставляє картки безкоштовно.
2. Вибрати метод впровадження картки відвідувачам фірмового магазину ВАТ «Полісся». При цьому необхідно дотримуватися правил для ефективного впровадження карт:
- Не можна роздавати дисконтні картки безкоштовно;
- Не можна роздавати дисконтні картки без учета.
Так як підприємство є низькоприбуткової, то доцільно продавати дисконтні картки за собівартістю, т. Е. Ціна за одну картку для покупців буде дорівнює 5600 біл. руб.
У фірмовому магазині підприємства ВАТ «Полісся» введемо картку лояльності. Покупець буде накопичувати бонуси на свою картку. При цьому карта видається вже з невеликою знижкою. Це полегшує покупцеві накопичення бонусів. Після перевищення певного порогу покупцеві необхідно видати нову картку - срібну, з більш високим рівнем знижки. Накопичення бонусів, уже за допомогою срібної карти, йде далі. На останньому етапі програми лояльності покупець отримає золоту карту з максимальною знижкою. За розмір бонусу приймемо 0,5 дол. Або 4670 біл. руб. При видачі карті на ній буде знаходиться 2 бонуси, тобто 9340 біл. руб. Знижка на карті буде 3% від суми товару. Наприклад, жіноча кофта грубої в'язки зі вартістю 110 000 біл. руб. обійдеться покупцеві при наданні картки в 106 700 біл. руб.
Для отримання серебренной карти, необхідно, щоб на ній було не менше 250 бонусів, а саме 1167500 біл. руб. Знижка, що надається власникові даної карти буде вище і складе 15% від суми товару. Отже, жіноча кофта грубої в'язки вартістю 110 000 біл. руб. обійдеться дешевше на 16 500 руб. і нова ціна її буде дорівнює 93 500 руб.
Золота картка з максимальною знижкою в 25% буде видана покупцеві за умови, що на ній буде не менше 2335 тисяч біл. руб., тобто 500 бонусів. Жіноча кофта при наданні золотий картки буде коштувати не 110 тисяч біл. руб., а всього 82500 біл. руб.
Свій бонусний баланс покупець зможе дізнатися в магазині. Один бонус покупцеві нараховується при покупці не менше трьох виробів, незалежно від ціни. Знижка діє на всі товари, представлені у фірмовому магазині ВАТ «Полісся». При цьому знижка діє навіть при первісному бонусному балансі. Свої бонуси, т. Е. Кошти покупець зобов'язаний витратити тільки на покупку товарів ВАТ «Полісся». Таким чином, підприємство спочатку нараховує бонуси, у вигляді грошових коштів покупцю, а потім їх повертає.
Для покупців фірмового магазину ВАТ «Полісся» введемо спочатку масові пластикові картки. Закупівлю золотих і срібних карт, на початку нововведення, що не доцільно проводити, виходячи з їх високою вартістю. Підприємству не слід ризикувати, а для початку проаналізувати реакцію покупців на політику дисконтних карт і збільшення попиту за рахунок даного заходу.
3. Поширення дисконтних карт.
Необхідно продавцям і консультантам в магазині інформувати покупців і пропонувати їм придбати дисконтну карту. Масові картки поширюються безпосередньо в торгових залах магазину і лежать на видному місці. Для стимулювання роботи продавців і консультантів важливо знати ким із співробітників фірмового магазину ВАТ «Полісся» була видана картка.
З прибутку від нового введеного устаткування SHIMA SEIKI SCG 122 SN, яка склала 155 699 840 біл. руб., виділимо 15 млн біл. руб. для заохочення співробітників, які перевиконали план продажу дисконтних карт. План продажу на місяць на одного співробітника дисконтних карт буде дорівнює 50 штук. Наприклад, продавець фірмового магазину ВАТ «Полісся» перевиконала план і продала 58 пластикових карт. За понад продаж кожної карти буде нараховуватися 5000 біл. руб. Заробітна плата продавця становить 4 000 000 біл. руб. При перевиконанні плану на 8 карт вона складе 4040000 біл. руб.
5. Аналіз і облік дисконтних карт.
Для дисконтної політики ВАТ «Полісся» підходить програмний продукт «1С: Управління Торгівлею 8». Вартість «1С: Управління Торгівлею 8» становить 5080000 біл. руб. ВАТ «Поліссю» для початкової практики своєї дисконтної програми слід придбати клієнтську ліцензію на 5 робочих місць, вартість якої становить 7258000 біл. руб. Вартість курсів на одну людину становить 1722000 біл. руб. Отже, сумарні витрати на програмний продукт «1С: Управління Торгівлею 8» будуть рівні:
З = 5080000 + 7258000 + (1722000 ? 5) = 20 948 000 біл. руб. (1.13)
Завершимо оцінку політики дисконтних карток у фірмовому магазині ВАТ «Полісся» сумарними витратами на придбання карток і подальші їх впровадження.
16 812 000 + 15 000 000 + 20 948 000 = 52 760 000 біл. руб. (1.14)
Політика впровадження та обслуговування дисконтних карт проведена за рахунок прибутку від введення в'язального обладнання SHIMA SEIKI SCG 122 SN, т. Е. Частина суми від 155 699 840 біл. руб. необхідно інвестувати на проведення заходів із залучення покупців і підвищенню реалізації продукції. Ця частина суми і є витрати на проведення дисконтної політики у фірмовому магазині.
Таким чином, впровадження нового в'язального обладнання збільшить прибуток підприємства ВАТ «Полісся» і дозволить провести дисконтну політику, яка приверне нових покупців і утримає старих. Дані маркетингові заходи підвищать рентабельність підприємства.
No comments:
Post a Comment