Головним кар'єрним досягненням в кризу дуже багато хто вважає хоча б збереження робочого місця. Тим не менш, на думку HR-експертів, незважаючи на проблеми на ринку праці, сильні компанії, так само, як і сильні співробітники, мають всі передумови до того, щоб вибитися в лідери. У цьому матеріалі ми зібрали найбільш ефективні правила кар'єрного зростання навіть в період рецесії.
Розгляньте варіант горизонтальній кар'єри. Не завжди вертикальна кар'єра можлива, тому прагнете розвиватися в декількох напрямках і стати універсальним фахівцем з широким колом умінь і різноманітним досвідом. Таким чином ви звертаєте увагу роботодавця на свою різнобічну кваліфікацію і здатність охопити велику кількість обов'язків.
Визначте свої конкурентні переваги. Це не тільки спосіб обійти конкурентів у боротьбі за цікаву вакансію, але і можливість реалізуватися з професійної точки зору. Складіть два списки. У першому вкажіть все, що у вас добре виходить робити. Для цього згадайте свої професійні, навчальні, особисті досягнення, якими ви пишаєтеся, навіть якщо мова йде про малозначні, на перший погляд, речі. У другій список занесіть все, що вам подобається робити. Ті дії, які написані в обох списках, вдаються вам найкраще. Значить, ті якості, які потрібні для їх вчинення, і є ваші потенційно сильні сторони.
Удосконалюйтеся. Намагайтеся приділяти близько половини вільного часу для розвитку своїх сильних сторін - якщо вам вдасться відбудуватися таким чином від конкурентів, ви не пошкодуєте про витрачений час і зусилля. Інвестуйте в себе: в професійні курси та тренінги, в бізнес-освіту.
Поставтеся серйозно до пошуку роботи. Якщо ви в даний час шукаєте роботу, то повинні усвідомлювати, яку конкуренцію вам доведеться виграти. Під час самопрезентації не забудьте, що рекрутера цікавлять ваші професійні якості. Не забувайте, що не слід вживати загальні слова і стандартні формулювання - кожне ваше твердження має бути підкріплено прикладами.
Приділяйте увагу формуванню особистої ділової мережі. Зараз багато компаній поставили на паузу набір нових співробітників, однак це не означає, що ніде немає вакантних позицій - просто більшість роботодавців шукають потенційно сильних фахівців по закритих каналах. Використовуйте інструменти нетворкінгу, щоб мати можливість дізнаватися про привабливі пропозиції.
Займайтеся особистим PR. Почніть думати про себе як про бренд. Якщо ви хочете, щоб оточуючі сприймали вас як бренд, ви повинні самі ідентифікувати себе як експерта у вашій професійній області. Позначте ваша присутність в інтернеті. Всі соціальні мережі повинні працювати на вас. Іншими словами, інтернет-пошуковик повинен знати вас на прізвище.
Працюйте ефективно. Якщо ви не плануєте змінювати траєкторію кар'єрного розвитку і залишаєтеся у своїй компанії, то будьте максимально ефективні. Не бійтеся брати на себе нові завдання і проекти, якщо впевнені, що можете з ними впоратися.
Займіться тайм-менеджментом. Розділіть справи на пріоритетні і нетермінові, делегуйте по можливості свої обов'язки, розподіліть час так, щоб відпочинок чергувався з роботою. Классифицируйте свої обов'язки на виснажливі і легені, після кожного стомлюючого справи винагороджуйте себе приємною роботою. Відпочивати потрібно до того, як ви втомилися, щоб не втомлюватися і не знижувати продуктивність.
Боріться зі страхом втрати роботи. Страх втратити робоче місце може стати причиною стресу і професійної втоми. Якщо така небезпека у вашій компанії реально існує, то озаботьтесь пошуком альтернативних варіантів. Вам немає необхідності переходити на інше місце, але впевненість, що ви зможете знайти щось при бажанні, додасть вам оптимізму.
Будьте терплячі. Ваші вдалі ідеї і рішення можуть бути винагороджені не відразу. Прийміть як дане те, що якщо компанія бореться за виживання на ринку, вона не завжди може дозволити собі додаткову матеріальну мотивацію. Поставтеся до ситуації з розумінням, особливо якщо ви давно працюєте в даній організації і пам'ятайте, що раніше з винагородою проблем не виникало.
Розгляньте варіант горизонтальній кар'єри. Не завжди вертикальна кар'єра можлива, тому прагнете розвиватися в декількох напрямках і стати універсальним фахівцем з широким колом умінь і різноманітним досвідом. Таким чином ви звертаєте увагу роботодавця на свою різнобічну кваліфікацію і здатність охопити велику кількість обов'язків.
Визначте свої конкурентні переваги. Це не тільки спосіб обійти конкурентів у боротьбі за цікаву вакансію, але і можливість реалізуватися з професійної точки зору. Складіть два списки. У першому вкажіть все, що у вас добре виходить робити. Для цього згадайте свої професійні, навчальні, особисті досягнення, якими ви пишаєтеся, навіть якщо мова йде про малозначні, на перший погляд, речі. У другій список занесіть все, що вам подобається робити. Ті дії, які написані в обох списках, вдаються вам найкраще. Значить, ті якості, які потрібні для їх вчинення, і є ваші потенційно сильні сторони.
Удосконалюйтеся. Намагайтеся приділяти близько половини вільного часу для розвитку своїх сильних сторін - якщо вам вдасться відбудуватися таким чином від конкурентів, ви не пошкодуєте про витрачений час і зусилля. Інвестуйте в себе: в професійні курси та тренінги, в бізнес-освіту.
Поставтеся серйозно до пошуку роботи. Якщо ви в даний час шукаєте роботу, то повинні усвідомлювати, яку конкуренцію вам доведеться виграти. Під час самопрезентації не забудьте, що рекрутера цікавлять ваші професійні якості. Не забувайте, що не слід вживати загальні слова і стандартні формулювання - кожне ваше твердження має бути підкріплено прикладами.
Приділяйте увагу формуванню особистої ділової мережі. Зараз багато компаній поставили на паузу набір нових співробітників, однак це не означає, що ніде немає вакантних позицій - просто більшість роботодавців шукають потенційно сильних фахівців по закритих каналах. Використовуйте інструменти нетворкінгу, щоб мати можливість дізнаватися про привабливі пропозиції.
Займайтеся особистим PR. Почніть думати про себе як про бренд. Якщо ви хочете, щоб оточуючі сприймали вас як бренд, ви повинні самі ідентифікувати себе як експерта у вашій професійній області. Позначте ваша присутність в інтернеті. Всі соціальні мережі повинні працювати на вас. Іншими словами, інтернет-пошуковик повинен знати вас на прізвище.
Працюйте ефективно. Якщо ви не плануєте змінювати траєкторію кар'єрного розвитку і залишаєтеся у своїй компанії, то будьте максимально ефективні. Не бійтеся брати на себе нові завдання і проекти, якщо впевнені, що можете з ними впоратися.
Займіться тайм-менеджментом. Розділіть справи на пріоритетні і нетермінові, делегуйте по можливості свої обов'язки, розподіліть час так, щоб відпочинок чергувався з роботою. Классифицируйте свої обов'язки на виснажливі і легені, після кожного стомлюючого справи винагороджуйте себе приємною роботою. Відпочивати потрібно до того, як ви втомилися, щоб не втомлюватися і не знижувати продуктивність.
Боріться зі страхом втрати роботи. Страх втратити робоче місце може стати причиною стресу і професійної втоми. Якщо така небезпека у вашій компанії реально існує, то озаботьтесь пошуком альтернативних варіантів. Вам немає необхідності переходити на інше місце, але впевненість, що ви зможете знайти щось при бажанні, додасть вам оптимізму.
Будьте терплячі. Ваші вдалі ідеї і рішення можуть бути винагороджені не відразу. Прийміть як дане те, що якщо компанія бореться за виживання на ринку, вона не завжди може дозволити собі додаткову матеріальну мотивацію. Поставтеся до ситуації з розумінням, особливо якщо ви давно працюєте в даній організації і пам'ятайте, що раніше з винагородою проблем не виникало.
No comments:
Post a Comment