Monday, March 23, 2015

Від знижки до збитку - один крок

Знижка - один з найпростіших, а тому популярних, інструментів по залученню клієнтів і збільшення продажів. Здається, чого простіше - скостив відсотків 15 від суми, виділився таким чином на тлі конкурентів і будь ласка - продажі пішли вгору.

Все просто. Але навіть такий простий (можна сказати - примітивний) інструмент потрібно використовувати з розумом. І справа тут не тільки в тому, щоб математично обчислити правильний розмір знижки.

Справа в психології споживачів.

Погляньте на результати цікавого дослідження.

У 69-му році минулого століття американський психолог Ентоні Дуб провів дослідження. Були обрані 24 магазини і розбиті на пари. Після цього в половині цих торгових точок ополіскувач для порожнини рота стали продавати по 29 центів, у той час як в інших 12-ти магазинах він коштував 39 центів.

Так тривало 9 днів. Після цього ціна на ополіскувач повернулася на місце, і вже у всіх магазинах цінник був 39 центів.

Результат був несподіваним. Магазини, спочатку продавали ополіскувач за 39 центів, в результаті зробили більше продажів, ніж торговельні точки, що використали знижку. Далі були проведені аналогічні експерименти з іншими товарами. Результат був тим же.

Як пояснює це Ентоні Дуб?

В основі лежить теорія когнітивного дисонансу. Покупці магазинів, в яких ополіскувач продавався по 29 центів, вирішили, що це його природна ціна. Тому коли ціна прийшла в норму і стала 39 центів, споживачами це було сприйнято як подорожчання.

У їхніх очах ополіскувач подорожчав і став коштувати невиправдано дорого (особливо в порівнянні з початковою ціною).

(Джерело - книга Скотта Плаус «Психологія оцінки та прийняття рішень»)

Я завжди кажу своїм клієнтам - людям потрібно пояснювати ціну.

Бізнесмени помилково вважають, що тільки висока ціна може стати причиною відмови. Це не так. Занадто низька ціна має такий же вплив на потенційних покупців.

І в тому і в іншому випадку людям треба пояснити, чому ціна така низька порівняно з середньоринковою, або з чого раптом у вас ЦЕ коштує на 20% дорожче, ніж у конкурентів?

Поки ви цього не зробите - результату не буде.

В описаному експерименті, наскільки я розумію, покупці спочатку не знали, що ополіскувач продавався зі знижкою - тобто простий ціна була на 10 центів нижче, ніж в інших торгових точках. Можливо, навіть невелика приписка на ціннику «Знижка -10%» допомогла б утримати продажі після подорожчання.

P. S. Я вказав книгу Скотта Плаус, але хочу зробити уточнення. Ця книга насичена різного роду дослідженнями і експериментами, які показують, як люди приймають рішення. Вона більше для психологів та таких фахівців, як я. Якщо ви бізнесмен, то рекомендую по темі книгу «Ніяких знижок», автор - Ія Імшинецька. Це професіонал-практик найвищого рівня, в чому ви переконаєтеся, прочитавши навіть 1 сторінку будь-якій її книги.

No comments:

Post a Comment

Женские бюстгальтеры размер стиль чашки Женские ботинки женская обувь высота каблука Женская обувь на каблуках Женские блейзеры и костюмы мода стиль ландшафтний дизайн дерева рослини сад харчування, дієти салат сік сніданок маркетинг ідея товар споживач сільське господарство вирощування тварини корми Краса і здоров'я волосся обличчя шкіра маркетинг клієнт компанії послуги реклама дієти рецепт салат харчування Краса і здоров'я волосся обличчя харчування створення сайту просування управління хостинг створення сайтів інтернет компанії створення сайтів інтернет сайт пам'ятки замок музей палац дачне господарство гриби насіння плоди Будівництво будинків котеджів проекти Охорона безпека ворота двері велотехника велосипед колеса покришки рами Ремонт та облаштування дизайн приміщення Інтернет-маркетинг бізнес сайт любовь к Парижу, отдых в Париже садова техніка газонокосарки мотоблок обладнання персонал резюме робота резюме робота роботодавець Любовь и семья працевлаштування досвід співбесіди Блог о женщинах и мужчинах Меблі та інтер'єр бізнес гроші фінанси автомобіль авто запчастини машини school27.ru school2ost.ru sdensoft.ru science-unit.net school39mog.by screamradio.ru pravnavigator.ru school1925-rzn.ru seo-web-analiz.ru serov-stal.ru