Дана стаття присвячена дослідженню конкурентного середовища ВАТ «Вимпелком», як учасника ринку стільникового зв'язку. Представлена ??коротка характеристика організації, сегментація ринку, життєвий цикл послуги 4G інтернету, план заходів по підвищенню конкурентоспроможності товару.
Abstract:
This article is devoted to research of the competitive environment of JSC Vympelcom, as participant of the market of mobile communication. The short characteristic of the organization, segmentation of the market, life cycle of service 4G of the Internet, the plan of measures for increase of competitiveness of goods is submitted.
Ключові слова:
сегментація; життєвий цикл товару; вивчення запитів споживачів; маркетингові стратегії
Keywords:
segmentation; life cycle of goods; studying of inquiries of consumers; marketing strategy
УДК 658.8
Величезне число операторів по всій Росії пропонують своїм абонентам найактуальніші види стільникового зв'язку. Компанії ведуть серйозну конкурентну боротьбу між собою за кожного клієнта. По мобільному телефону є можливість обмінюватися текстовими та мультимедіа-повідомленнями, відеофайлами, також надаються послуги голосової пошти, вихід в Інтернет та інше.
Основна ринкова частка стільникового зв'язку в Російській Федерації припадає на стандарт GSM. Мережі цього стандарту працюють в 79 регіонах Росії, а загальна кількість клієнтів перевищила 139 млн. Чоловік. Найбільшими регіональними GSM-мережами є мережі в містах Москва, Самара, Нижній Новгород, Новосибірськ, Краснодар, Казань.
Головним фактором успіху в умовах нинішньої ринкової економіки виступає конкурентоспроможність, вона багато в чому залежить від прийнятих управлінських рішень. У даній статті мова йде про конкурентоспроможність ВАТ «ВимпелКом». Актуальність теми визначається потребою в науковому дослідженні проблеми її підвищення.
Предметом дослідження є конкурентне середовище організації, а також потенціал і перспективи розвитку.
Аналіз конкурентної ситуації на ринку
«ВимпелКоммунікаціі» - російська телекомунікаційна компанія, з 2009 року перебуває в международой групі VimpelComLtd., Яка обслуговує 214 мільйонів абонентів у 18 країнах світу (дані за грудень 2012 року). Вона пропонує послуги стільникового (GSM і UMTS) та фіксованого зв'язку, проводового (FTTB) і бездротового (Wi-Fi) високошвидкісного доступу в Інтернет, IP-телевіденіяфізіческім та юридичним особам під торговою маркою «Білайн». Штаб-квартира знаходиться в Москві [1].
На ринку послуг, що надаються можна виділити наступних конкурентів:
1. «Мегафон» - російська телекомунікаційна компанія, надає послуги стільникового зв'язку, місцевого телефонного зв'язку, широкосмугового доступу в Інтернет, кабельного телебачення і ряд подібних послуг. «Мегафон» діє у всіх 83 суб'єктах Російської Федерації, в Таджикистані, а також у частково визнаних державах Абхазії і Південної Осетії. Кількість абонентів компанії на 1 січня 2013 вже досягло 64486017 чоловік [2].
2. «Мобільні ТелеСистеми» (МТС) - російська телекомунікаційна компанія, надає послуги в Росії і країнах СНД під торговою маркою «МТС». Компанія надає послуги стільникового зв'язку (у стандартах GSM, UMTS (3G) і LTE), послуги дротового телефонного зв'язку, широкосмугового доступу в інтернет, мобільного телебачення, кабельного телебачення, цифрового телебачення і супутні послуги, наприклад, послуги з продажу контенту. Станом на 31 березня 2011 року компанія у всіх країнах своєї присутності обслуговувала понад 103 млн. Абонентів [3].
Сегментація ринку
Очевидно, що різні споживачі бажають придбати різні товари. Для того щоб задовольнити такі потреби, організації-виробники та організації-продавці прагнуть позначити групи споживачів, які позитивно відреагують на пропоновані продукти і орієнтують свою маркетингову діяльність насамперед на ці групи споживачів [4].
Сегментація ринку проявляється в диференціації ринку на точні групи покупців (ринкові сегменти), вони можуть вимагати різні продукти і до них необхідно докладати відповідні маркетингові зусилля [5].
Російський телекомунікаційний ринок - складна структура, що обумовлено великою кількістю послуг і наявністю різних географічних умов, тому обслужити весь ринок у цілому не представляється можливим, а це значітсосредоточеніе на окремих сегментах дозволяє компанії досягти більшої ефективності.
Проводячи аналіз сегментації ринку, можна зробити висновок, що середньостатистичним клієнтом ВАТ «ВимпелКом» є людина:
- Вік якого від 14 до 49 років;
- Рівень доходу цільової аудиторії становить прожитковий мінімум і вище.
Компанії ВАТ «ВимпелКом» слід скористатися стратегією концентрованого маркетингу, яка пропонує для кожного цільового ринку (сегмента) відповідні послуги, товари та комплекси маркетингу. Вирішивши, на якому ринку виступати, компаніінеобходімо розробити стратегію проникнення в цей сегмент. Для цього визначаються позиції всіх наявних конкурентів і приймається рішення про власне позиціонування.
Вивчення запитів потенційних споживачів
Вивчення запитів споживачів - важлива частина системи маркетингових досліджень. Дослідження споживачів призначена для виявлення комплексу спонукають факторів, на які й орієнтуються потенційні споживачі при виборі товарів [6].
В якості об'єкта дослідження можуть виступати як індивідуальні споживачі, так і організації. У процесі дослідження було розглянуто поведінку споживача на ринку, основні фактори, які мотивують купівельну поведінку, тенденції купівельного попиту, визначені характеристики і вимоги клієнтів щодо товарів і послуг підприємства.
Маючи повне уявлення про запити споживача, компанія може істотно збільшити показники своїх продажів.
Для отримання інформації в маркетингу використовують різні методи: анкетування, спостереження, опитування, експеримент. Вибір методу залежить від мети дослідження і можливості дослідника.
Для вивчення запитів потенційних споживачів розроблено анкету, вона допомагає побачити, що є для клієнта найбільш важливим у послугах, що надаються. Основними факторами оцінки є: якість обслуговування, задоволеність споживачів послугами.
Анкета була запропонована до заповнення студентам, робітникам і пенсіонерам, безробітним, які і є, користувачами рухливих послуг. Для більшої точності даних необхідно опитати від 200 чоловік і більше в продовженні одного періоду часу 3-5 місяців. Спосіб зв'язку з анкетованих аудиторією особистий і по e-mail.
Аналіз життєвого циклу товару
Життєвий цикл товару - є час з моменту появи товару у продажу на ринку, до моменту припинення його реалізації на цьому ж ринку.
Концепція життєвого циклу товару - це найбільш популярна концепція в маркетингу, згідно з якою життєвий цикл товару складається з кількох важливих етапів.
Етап - виведення товару - для нього характерний повільний ріст збуту за ступенем виходу продукту на ринок. Великі витрати по виведенню товару поки не дозволяють отримати високий прибуток. Зрозуміло, ця стадія мало цікава для конкурентів.
Етап зростання обумовлений швидким сприйняттям товару ринком, а значить і зростанням прибутку. Дрімав конкурент прокидається, високі прибутки стимулюють інші компанії зайнятися виробництвом аналогічного прибуткового продукту.
На етапі зрілості товар вже домігся сприйняття більшої частини потенційних клієнтів. Темпи збуту товару сповільнюються. Прибутку могли б стати стабільними, але необхідно зміцнити захист від конкурентів, які не тільки увійшли в ринок на стадії зростання, а й з'явилися знову на етапі зрілості [7].
Занепад - тут спостерігається спад обсягу продажів і зменшення прибутку.
Спрогнозувати протяжність життєвого циклу товару нелегко, але в середньому типовому випадку продукт на ринку повинен пройти послідовно всі етапи цього циклу. В незалежності від розвитку виробництва і збуту товару на згаданих стадіях, період занепаду неминучий.
У процес розробки нового продукту включений кілька послідовних кроків, на кожному з них компанії необхідно дозволити: чи необхідно випускати продукцію або варто все-таки відмовитися від ідеї? Новий продукт стартує з моменту регенерації ідей, потім йде відбір ідей щодо всіх істотних для компанії параметрам. Ідеї, які пройшли відбір і перевірку, проходять етап економічного аналізу. Якщо результати виявляються позитивними, ідеї конкретизуються на етапі розробки продукту, пробного маркетингу та освоєння серійного виробництва.
Маркетингові стратегії розробляються для товару, починаючи з виведення продукту на ринок.
Як приклад розглянута послуга 4G Інтернету від ВАТ «ВимпелКом».
Компанія «Білайн» для досягнення встановлених цілей у березні 2013 року випустила на російський ринок мережу в новому форматі LTE-FDD (яка відома для звичайного користувача, як 4g Інтернет) у Москві. До кінця 2014 року, планується охопити 600 міст і 74 регіону Росії.
За своїми характеристиками швидкість LTE може досягати до 75Мбіт / с. Виведення на ринок нової послуги від компанії супроводжується активною маркетинговою компанією на телебаченні, в пресі, в мережі, на засобах зовнішньої реклами та в місцях продажів «Білайн».
Основними цілями рекламної компанії стали: досягнення зростання продажів, формування нового іміджу бренду «Білайн».
Життєвий цикл послуги 4g інтернету представлений на малюнку 1.
Рис. 1 Життєвий цикл товару
Продажі стартували з виведення послуги на ринок, охопити найбільшу частину Росії компанія планує до середини 2015 року, а значить, у цей період часу продажу будуть підвищуватися. На сьогоднішній день життєвий цикл товару знаходиться на стадії впровадження.
На стадії впровадження в продаж в першу чергу впливають ряд факторів, а саме: ціна товару, його якість і реклама. На стадії зростання першорядним є ціна. Потребітельсопрікасаясь з якістю товару, приймає рішення про те, чи готовий він заплатити встановлену за нього ціну. Щоб не знизити своєї позиції в особі клієнтури, «Білайн» необхідно випускати і представляти актуальні і унікальні послуги. Зрілість товару настане лише в момент повного охоплення Росії, більший вплив на продаж послуги 4g інтернету будуть надавати конкуренти, які якраз і надають подібний товар до продажу. На цій стадії будуть потрібні, ймовірно, додаткові витрати на стимулювання збуту, крім того можуть змінюватися і переваги покупця, з цієї причини можуть бути скачки в зміні обсягу продажів.
Розробка заходів по підвищенню конкурентоспроможності товару
Розробка плану заходів стає завершенням аналізу щодо підвищення конкурентоспроможності товару ВАТ «ВимпелКом».
Чисельна оцінка інтегрального показника дає можливість адекватно оцінити переваги та недоліки послуг наданих ВАТ «ВимпелКом» у порівнянні з конкурентами.
Після виявлення факторів, за якими ВАТ «ВимпелКом» поступається конкурентам, необхідно розробити і запропонувати рішення щодо покращення цих параметрів.
Серед факторів, за якими ВАТ «Білайн» відстає від конкурентів виділяють: якість інтернет з'єднання і кількість виділяється трафіку. Хоча, співвідношення ціни і якості залишається на досить високому рівні, компанії слід переглянути своє бачення на якість інтернет послуг. У ВАТ «ВимпелКом» існує величезна кількість споживачів, які готові платити велику суму за високоякісний продукт, тому можлива тенденція до поліпшення інтернет комунікацій за рахунок підняття ціни за інтернет послуги. До того ж, можна розглянути варіант бонусної оплати за цю послугу, для споживачів, які використовують інтернет-сервіс на постійній основі. Це знизить грошові витрати клієнтів і пробудить інтерес серед потенційних користувачів послуг компанії.
Виробляючи реалізацію концепції маркетингу, компанія, з одного боку, відображає дійсні потреби і потреби в товарі, реалізує виробництво потрібного товару, встановлює на нього ринкову ціну і організовує доставку в необхідній кількості цього товару в потрібне місце і в потрібний час, а з іншого - впливає на покупців, створюючи репутацію компанії і закладаючи думку про доцільність покупки цього товару. Воно досягається за допомогою розробки та реалізації політики просування товару або комунікаційної політики.
Компанії для просування продукції користуються різними методами.
1. Реклама
- Велике число різних роликів на телебачення з зірками російського шоу бізнесу, таких як Сергій Свєтлаков в рекламі різних тарифів;
- Радіо, реклама з голосами відомих зірок, інформативна реклама про ціну за послуги інтернету і дзвінків в Росії і на території зарубіжних країн, так само багато жартівливих роликів для створення власної мелодії на гудки;
- Інтернет, безліч банерів на різних сайтах, таких як mail.ru, yandex.ru, youtube.com;
- Зовнішня реклама на дорогах міст та будівлях, що закликає залишатися на зв'язку з послугами від «ВимпелКом»;
- Рекламні брошури.
2. Зв'язки та громадськістю
- Семінари, конференції про те, як йдуть справи в компанії, виборі головної особи, який представлятиме компанію; презентація нової послуги;
- Публікації в пресі, реклама та інтерв'ю з найважливішими особами компанії про стан справ і перспективи розвитку;
- Інші заходи.
3. Стимулювання збуту
- Безкоштовні проби послуг на кілька днів без абонентської плати, інтернет з новою швидкістю на перший тиждень, мелодія на гудки перший місяць після підключення в подарунок, інтернет при покупці модему безкоштовно на три місяці;
- Гарантії найвищої якості надаваних послуг і товару;
- Подарунки, які приурочені до свят, розіграші;
- Презентація в місцях продажів.
4. Особиста (або персональна) продаж.
- Особисті продажі в офісах ВАТ «ВимпелКом», спілкування безпосередньо з покупцем.
Приклад компанія «ВимпелКом», яка є одним з лідерів російського та світового ринку мобільного зв'язку, показує, що компанія активно застосовує для збереження і поліпшення своєї позиції на внутрішньому і зовнішньому ринках такі маркетингові інструменти:
1) комплексні програми лояльності покупців, що включають систему знижок, зручність розрахунків, спеціальні пропозиції;
2) рішення у сфері товарної політики, пов'язані з високим рівнем якості і стандартами надаються;
3) розвиток комплексу супроводжуючих товарів і послуг в мережі Росії і за кордоном, що формує унікальну пропозицію;
4) заходи з брендингу та комплексного просування бренду «ВимпелКом».
Так, на основі виконаної роботи можна зробити висновок, що дослідження ринку ВАТ «ВимпелКом» показало наявність серйозних конкурентів. Для збереження своїх позицій компанії необхідно розвиватися і використовувати інноваційні технології в тому ж напрямку.
Сьогодні ВАТ «ВимпелКом» є однією з найбільших і перспективних компаній у світі, що надають послуги мобільної телефонії, інтернету, телебачення і контенту, на основі ефективності її управління багато в чому залежить соціально-економічний розвиток Росії. Необхідно вчасно зробити деякі поправки та рекомендації з приводу управління компанією та її офісами продажів.
Організація знаходиться в стані постійного обміну з зовнішнім середовищем і завдяки цьому забезпечує собі можливість існування. Завдання керуючих полягає, насамперед, у налагодженні таких взаємодій організації із зовнішнім середовищем, які забезпечують вірогідність досягнення організацією поставлених цілей і дають їй можливість перебувати на плаву в довгостроковій перспективі.
В умовах хиткою і динамічною зовнішнього середовища необхідно здійснювати постійний моніторинг зовнішнього середовища і на підставі цієї інформації намагатися передбачити тенденції та можливі напрямки у взаємодії.
Abstract:
This article is devoted to research of the competitive environment of JSC Vympelcom, as participant of the market of mobile communication. The short characteristic of the organization, segmentation of the market, life cycle of service 4G of the Internet, the plan of measures for increase of competitiveness of goods is submitted.
Ключові слова:
сегментація; життєвий цикл товару; вивчення запитів споживачів; маркетингові стратегії
Keywords:
segmentation; life cycle of goods; studying of inquiries of consumers; marketing strategy
УДК 658.8
Величезне число операторів по всій Росії пропонують своїм абонентам найактуальніші види стільникового зв'язку. Компанії ведуть серйозну конкурентну боротьбу між собою за кожного клієнта. По мобільному телефону є можливість обмінюватися текстовими та мультимедіа-повідомленнями, відеофайлами, також надаються послуги голосової пошти, вихід в Інтернет та інше.
Основна ринкова частка стільникового зв'язку в Російській Федерації припадає на стандарт GSM. Мережі цього стандарту працюють в 79 регіонах Росії, а загальна кількість клієнтів перевищила 139 млн. Чоловік. Найбільшими регіональними GSM-мережами є мережі в містах Москва, Самара, Нижній Новгород, Новосибірськ, Краснодар, Казань.
Головним фактором успіху в умовах нинішньої ринкової економіки виступає конкурентоспроможність, вона багато в чому залежить від прийнятих управлінських рішень. У даній статті мова йде про конкурентоспроможність ВАТ «ВимпелКом». Актуальність теми визначається потребою в науковому дослідженні проблеми її підвищення.
Предметом дослідження є конкурентне середовище організації, а також потенціал і перспективи розвитку.
Аналіз конкурентної ситуації на ринку
«ВимпелКоммунікаціі» - російська телекомунікаційна компанія, з 2009 року перебуває в международой групі VimpelComLtd., Яка обслуговує 214 мільйонів абонентів у 18 країнах світу (дані за грудень 2012 року). Вона пропонує послуги стільникового (GSM і UMTS) та фіксованого зв'язку, проводового (FTTB) і бездротового (Wi-Fi) високошвидкісного доступу в Інтернет, IP-телевіденіяфізіческім та юридичним особам під торговою маркою «Білайн». Штаб-квартира знаходиться в Москві [1].
На ринку послуг, що надаються можна виділити наступних конкурентів:
1. «Мегафон» - російська телекомунікаційна компанія, надає послуги стільникового зв'язку, місцевого телефонного зв'язку, широкосмугового доступу в Інтернет, кабельного телебачення і ряд подібних послуг. «Мегафон» діє у всіх 83 суб'єктах Російської Федерації, в Таджикистані, а також у частково визнаних державах Абхазії і Південної Осетії. Кількість абонентів компанії на 1 січня 2013 вже досягло 64486017 чоловік [2].
2. «Мобільні ТелеСистеми» (МТС) - російська телекомунікаційна компанія, надає послуги в Росії і країнах СНД під торговою маркою «МТС». Компанія надає послуги стільникового зв'язку (у стандартах GSM, UMTS (3G) і LTE), послуги дротового телефонного зв'язку, широкосмугового доступу в інтернет, мобільного телебачення, кабельного телебачення, цифрового телебачення і супутні послуги, наприклад, послуги з продажу контенту. Станом на 31 березня 2011 року компанія у всіх країнах своєї присутності обслуговувала понад 103 млн. Абонентів [3].
Сегментація ринку
Очевидно, що різні споживачі бажають придбати різні товари. Для того щоб задовольнити такі потреби, організації-виробники та організації-продавці прагнуть позначити групи споживачів, які позитивно відреагують на пропоновані продукти і орієнтують свою маркетингову діяльність насамперед на ці групи споживачів [4].
Сегментація ринку проявляється в диференціації ринку на точні групи покупців (ринкові сегменти), вони можуть вимагати різні продукти і до них необхідно докладати відповідні маркетингові зусилля [5].
Російський телекомунікаційний ринок - складна структура, що обумовлено великою кількістю послуг і наявністю різних географічних умов, тому обслужити весь ринок у цілому не представляється можливим, а це значітсосредоточеніе на окремих сегментах дозволяє компанії досягти більшої ефективності.
Проводячи аналіз сегментації ринку, можна зробити висновок, що середньостатистичним клієнтом ВАТ «ВимпелКом» є людина:
- Вік якого від 14 до 49 років;
- Рівень доходу цільової аудиторії становить прожитковий мінімум і вище.
Компанії ВАТ «ВимпелКом» слід скористатися стратегією концентрованого маркетингу, яка пропонує для кожного цільового ринку (сегмента) відповідні послуги, товари та комплекси маркетингу. Вирішивши, на якому ринку виступати, компаніінеобходімо розробити стратегію проникнення в цей сегмент. Для цього визначаються позиції всіх наявних конкурентів і приймається рішення про власне позиціонування.
Вивчення запитів потенційних споживачів
Вивчення запитів споживачів - важлива частина системи маркетингових досліджень. Дослідження споживачів призначена для виявлення комплексу спонукають факторів, на які й орієнтуються потенційні споживачі при виборі товарів [6].
В якості об'єкта дослідження можуть виступати як індивідуальні споживачі, так і організації. У процесі дослідження було розглянуто поведінку споживача на ринку, основні фактори, які мотивують купівельну поведінку, тенденції купівельного попиту, визначені характеристики і вимоги клієнтів щодо товарів і послуг підприємства.
Маючи повне уявлення про запити споживача, компанія може істотно збільшити показники своїх продажів.
Для отримання інформації в маркетингу використовують різні методи: анкетування, спостереження, опитування, експеримент. Вибір методу залежить від мети дослідження і можливості дослідника.
Для вивчення запитів потенційних споживачів розроблено анкету, вона допомагає побачити, що є для клієнта найбільш важливим у послугах, що надаються. Основними факторами оцінки є: якість обслуговування, задоволеність споживачів послугами.
Анкета була запропонована до заповнення студентам, робітникам і пенсіонерам, безробітним, які і є, користувачами рухливих послуг. Для більшої точності даних необхідно опитати від 200 чоловік і більше в продовженні одного періоду часу 3-5 місяців. Спосіб зв'язку з анкетованих аудиторією особистий і по e-mail.
Аналіз життєвого циклу товару
Життєвий цикл товару - є час з моменту появи товару у продажу на ринку, до моменту припинення його реалізації на цьому ж ринку.
Концепція життєвого циклу товару - це найбільш популярна концепція в маркетингу, згідно з якою життєвий цикл товару складається з кількох важливих етапів.
Етап - виведення товару - для нього характерний повільний ріст збуту за ступенем виходу продукту на ринок. Великі витрати по виведенню товару поки не дозволяють отримати високий прибуток. Зрозуміло, ця стадія мало цікава для конкурентів.
Етап зростання обумовлений швидким сприйняттям товару ринком, а значить і зростанням прибутку. Дрімав конкурент прокидається, високі прибутки стимулюють інші компанії зайнятися виробництвом аналогічного прибуткового продукту.
На етапі зрілості товар вже домігся сприйняття більшої частини потенційних клієнтів. Темпи збуту товару сповільнюються. Прибутку могли б стати стабільними, але необхідно зміцнити захист від конкурентів, які не тільки увійшли в ринок на стадії зростання, а й з'явилися знову на етапі зрілості [7].
Занепад - тут спостерігається спад обсягу продажів і зменшення прибутку.
Спрогнозувати протяжність життєвого циклу товару нелегко, але в середньому типовому випадку продукт на ринку повинен пройти послідовно всі етапи цього циклу. В незалежності від розвитку виробництва і збуту товару на згаданих стадіях, період занепаду неминучий.
У процес розробки нового продукту включений кілька послідовних кроків, на кожному з них компанії необхідно дозволити: чи необхідно випускати продукцію або варто все-таки відмовитися від ідеї? Новий продукт стартує з моменту регенерації ідей, потім йде відбір ідей щодо всіх істотних для компанії параметрам. Ідеї, які пройшли відбір і перевірку, проходять етап економічного аналізу. Якщо результати виявляються позитивними, ідеї конкретизуються на етапі розробки продукту, пробного маркетингу та освоєння серійного виробництва.
Маркетингові стратегії розробляються для товару, починаючи з виведення продукту на ринок.
Як приклад розглянута послуга 4G Інтернету від ВАТ «ВимпелКом».
Компанія «Білайн» для досягнення встановлених цілей у березні 2013 року випустила на російський ринок мережу в новому форматі LTE-FDD (яка відома для звичайного користувача, як 4g Інтернет) у Москві. До кінця 2014 року, планується охопити 600 міст і 74 регіону Росії.
За своїми характеристиками швидкість LTE може досягати до 75Мбіт / с. Виведення на ринок нової послуги від компанії супроводжується активною маркетинговою компанією на телебаченні, в пресі, в мережі, на засобах зовнішньої реклами та в місцях продажів «Білайн».
Основними цілями рекламної компанії стали: досягнення зростання продажів, формування нового іміджу бренду «Білайн».
Життєвий цикл послуги 4g інтернету представлений на малюнку 1.
Рис. 1 Життєвий цикл товару
Продажі стартували з виведення послуги на ринок, охопити найбільшу частину Росії компанія планує до середини 2015 року, а значить, у цей період часу продажу будуть підвищуватися. На сьогоднішній день життєвий цикл товару знаходиться на стадії впровадження.
На стадії впровадження в продаж в першу чергу впливають ряд факторів, а саме: ціна товару, його якість і реклама. На стадії зростання першорядним є ціна. Потребітельсопрікасаясь з якістю товару, приймає рішення про те, чи готовий він заплатити встановлену за нього ціну. Щоб не знизити своєї позиції в особі клієнтури, «Білайн» необхідно випускати і представляти актуальні і унікальні послуги. Зрілість товару настане лише в момент повного охоплення Росії, більший вплив на продаж послуги 4g інтернету будуть надавати конкуренти, які якраз і надають подібний товар до продажу. На цій стадії будуть потрібні, ймовірно, додаткові витрати на стимулювання збуту, крім того можуть змінюватися і переваги покупця, з цієї причини можуть бути скачки в зміні обсягу продажів.
Розробка заходів по підвищенню конкурентоспроможності товару
Розробка плану заходів стає завершенням аналізу щодо підвищення конкурентоспроможності товару ВАТ «ВимпелКом».
Чисельна оцінка інтегрального показника дає можливість адекватно оцінити переваги та недоліки послуг наданих ВАТ «ВимпелКом» у порівнянні з конкурентами.
Після виявлення факторів, за якими ВАТ «ВимпелКом» поступається конкурентам, необхідно розробити і запропонувати рішення щодо покращення цих параметрів.
Серед факторів, за якими ВАТ «Білайн» відстає від конкурентів виділяють: якість інтернет з'єднання і кількість виділяється трафіку. Хоча, співвідношення ціни і якості залишається на досить високому рівні, компанії слід переглянути своє бачення на якість інтернет послуг. У ВАТ «ВимпелКом» існує величезна кількість споживачів, які готові платити велику суму за високоякісний продукт, тому можлива тенденція до поліпшення інтернет комунікацій за рахунок підняття ціни за інтернет послуги. До того ж, можна розглянути варіант бонусної оплати за цю послугу, для споживачів, які використовують інтернет-сервіс на постійній основі. Це знизить грошові витрати клієнтів і пробудить інтерес серед потенційних користувачів послуг компанії.
Виробляючи реалізацію концепції маркетингу, компанія, з одного боку, відображає дійсні потреби і потреби в товарі, реалізує виробництво потрібного товару, встановлює на нього ринкову ціну і організовує доставку в необхідній кількості цього товару в потрібне місце і в потрібний час, а з іншого - впливає на покупців, створюючи репутацію компанії і закладаючи думку про доцільність покупки цього товару. Воно досягається за допомогою розробки та реалізації політики просування товару або комунікаційної політики.
Компанії для просування продукції користуються різними методами.
1. Реклама
- Велике число різних роликів на телебачення з зірками російського шоу бізнесу, таких як Сергій Свєтлаков в рекламі різних тарифів;
- Радіо, реклама з голосами відомих зірок, інформативна реклама про ціну за послуги інтернету і дзвінків в Росії і на території зарубіжних країн, так само багато жартівливих роликів для створення власної мелодії на гудки;
- Інтернет, безліч банерів на різних сайтах, таких як mail.ru, yandex.ru, youtube.com;
- Зовнішня реклама на дорогах міст та будівлях, що закликає залишатися на зв'язку з послугами від «ВимпелКом»;
- Рекламні брошури.
2. Зв'язки та громадськістю
- Семінари, конференції про те, як йдуть справи в компанії, виборі головної особи, який представлятиме компанію; презентація нової послуги;
- Публікації в пресі, реклама та інтерв'ю з найважливішими особами компанії про стан справ і перспективи розвитку;
- Інші заходи.
3. Стимулювання збуту
- Безкоштовні проби послуг на кілька днів без абонентської плати, інтернет з новою швидкістю на перший тиждень, мелодія на гудки перший місяць після підключення в подарунок, інтернет при покупці модему безкоштовно на три місяці;
- Гарантії найвищої якості надаваних послуг і товару;
- Подарунки, які приурочені до свят, розіграші;
- Презентація в місцях продажів.
4. Особиста (або персональна) продаж.
- Особисті продажі в офісах ВАТ «ВимпелКом», спілкування безпосередньо з покупцем.
Приклад компанія «ВимпелКом», яка є одним з лідерів російського та світового ринку мобільного зв'язку, показує, що компанія активно застосовує для збереження і поліпшення своєї позиції на внутрішньому і зовнішньому ринках такі маркетингові інструменти:
1) комплексні програми лояльності покупців, що включають систему знижок, зручність розрахунків, спеціальні пропозиції;
2) рішення у сфері товарної політики, пов'язані з високим рівнем якості і стандартами надаються;
3) розвиток комплексу супроводжуючих товарів і послуг в мережі Росії і за кордоном, що формує унікальну пропозицію;
4) заходи з брендингу та комплексного просування бренду «ВимпелКом».
Так, на основі виконаної роботи можна зробити висновок, що дослідження ринку ВАТ «ВимпелКом» показало наявність серйозних конкурентів. Для збереження своїх позицій компанії необхідно розвиватися і використовувати інноваційні технології в тому ж напрямку.
Сьогодні ВАТ «ВимпелКом» є однією з найбільших і перспективних компаній у світі, що надають послуги мобільної телефонії, інтернету, телебачення і контенту, на основі ефективності її управління багато в чому залежить соціально-економічний розвиток Росії. Необхідно вчасно зробити деякі поправки та рекомендації з приводу управління компанією та її офісами продажів.
Організація знаходиться в стані постійного обміну з зовнішнім середовищем і завдяки цьому забезпечує собі можливість існування. Завдання керуючих полягає, насамперед, у налагодженні таких взаємодій організації із зовнішнім середовищем, які забезпечують вірогідність досягнення організацією поставлених цілей і дають їй можливість перебувати на плаву в довгостроковій перспективі.
В умовах хиткою і динамічною зовнішнього середовища необхідно здійснювати постійний моніторинг зовнішнього середовища і на підставі цієї інформації намагатися передбачити тенденції та можливі напрямки у взаємодії.
No comments:
Post a Comment