Saturday, March 28, 2015

Аналіз соціальних медіа

Соціальна мережа - абсолютно нове явище. Сотні мільйонів людей в усьому світі включилися в цю гру. За лічені хвилини, людина може отримати інформацію про друзів і колег, що знаходяться на іншому кінці світу. Соціальні медіа стали новим середовищем для спілкування: розміщення фотографій, коментарі, повідомлення, мережеві ігри - лише частина, що можуть робити люди в соціальних мережах. За кілька років, кількість соціальних мереж зросла і зараз обчислюється тисячами.

Найпопулярніший різновид соціальних мереж, до яких відносяться «ВКонтакте», «Однокласники», Facebook, Google+ - мережі для знайомств і спілкування. Дані мережі найчастіше використовуються для пошуку однокласників, однокурсників, колег, а так само для пошуку роботи, партнерів, професійного спілкування.

Саме такого типу соціальні мережі використовуються для просування бізнесу компаніями, орієнтованими на широкого споживача.

Соціальні медіа в Росії відрізняються від своїх західних аналогів - аудиторія, контент, основні майданчики для дискусій і багато іншого у нас зовсім інше. І західні тренди часто не просто запізнюються, але і зовсім обходять рунет стороною. Проникнення інтернету в російських містах «стотисячниках» склало 60-70% для дорослого населення, що цілком порівнянно з 70-80% у Великобританії та Сполучених Штатах.

Росія є шостою країною в світі за кількістю користувачів всесвітньої мережі, причому третина з них воліє мобільний Інтернет.

При цьому неухильно зростає вплив соціальних медіа на жителів рунета: за даними ВЦИОМ в 2012 р 82% користувачів інтернету має хоча б один акаунт у соціальній мережі проти 53% в 2010р. [2].

Найпопулярнішими соціальними мережами є:

«Однокласники» - 73% користувачів інтернету

«ВКонтакте» - 62%

«Мій світ» - 31%

«Facebook» - 18%

«Twitter» - 9%.

Twitter - сама динамічно зростаюча мережа. Число «твіттерян» зросла з 2% до 9% за 2 роки, тоді як більшість інших соціальних медіа залишаються приблизно на одному рівні останні пару років.

Вік 50% «жителів» соціальних медіа - від 18 до 35 років, при цьому приблизно дорівнює число користувачів 18-24х років і 25-35ті років. Виняток становлять Facebook і Twitter - користувачів від 25 до 35 років в цих мережах 39 і 38 відсотків відповідно [3].

За даними ComScore на квітень 2012 року, російські інтернет-користувачі проводять в соціальних мережах 12,8 годин на місяць. Найбільше часу люди проводять ВКонтакте і на Одноклассниках - 35 і 24 хвилини на місяць відповідно. А третє місце займає YouTube - близько 10 хвилин в місяць.

Незважаючи на минулі в 2012 році війни «чорного піару» та посилилася активність партизанського маркетингу, люди по раніше вірять відгуками в соціальних мережах. Більш того, число користувачів, що орієнтуються на відгуки та рекомендації навіть не знайомих їм людей, в рунеті зростає.

За даними ФОМ, 58% Інтернет - користувачів прислухається до онлайн-відгуками і рекомендаціям інших людей.

Дані ВЦВГД на цей рахунок ще оптимістичніше: близько 62% користувачів довіряють відгукам в соціальних мережах, 47% вірять радам на форумах і в блогах і 48% орієнтуються при виборі на відгуки на сайтах [1].   

Відповідно, з вищевказаними даними тренд в Інтернет-маркетингу - партизанський маркетинг продовжить процвітати, а на роботу з негативом буде витрачатися все більше ресурсів.

Однак, даних щодо кількості зареєстрованих в соціальних мережах користувачів, недостатньо для виявлення трендів соціальних медіа в Росії. Всі ми знаємо, скільки «пам'ятників» невдалим SMM-проектам, паблік і блогів з'явилося в мережах в останні кілька років. Цілком можливо, що така ж картина справедлива і для користувальницьких акаунтів.

За кілька місяців існування, система Brand Analytics накопичила більше одного мільярда повідомлень користувачів російських соціальних медіа. В день в російськомовних соціальних медіа публікується близько семи мільйонів постів, повідомлень і коментарів. На місяць це близько 200 мільйонів. Більш докладний аналіз проведемо по майданчиках, з максимальною часткою користувацького контенту:

Між джерелами, співвідношення за кількістю щоденних повідомлень приблизно таке (тільки публічні повідомлення, приватні бесіди не враховуються):

ВКонтакте: 2,2 млн повідомлень

Twitter: 4,5 млн повідомлень

LiveJournal: 160000 повідомлень

Середня кількість авторів, що публікують повідомлення в соціальних медіа, щодня (враховуються як автори постів, так і автори коментарів):

ВКонтакте: 1,2 млн. Унікальних авторів

Twitter: 590000 унікальних авторів

LiveJournal: 27000 унікальних авторів

Таким чином, на одного учасника ВКонтакте припадає в середньому близько двох повідомлень, в ЖЖ близько 6, а в Twitter 7-8 повідомлень в день [3].

Якщо ж подивитися на щомісячне кількість повідомлень у кожній з соціальних мереж, то основне зростання, як і в статистиці з кількістю акаунтів, спостерігається у Twitter.

Зростання Twitter і частки його впливу - це другий тренд, на який ми б хотіли звернути вашу увагу. Незважаючи на те, що Twitter в чому залишається майданчиком для обраних, рейтингові та авторитетні твіттеряне практично не здають своїх позицій, кількість акаунтів і потік повідомлень Twitter буде рости весь наступний рік. На цей тренд істотний вплив робить і тенденція до інтеграції між різними соціальними медіа, наприклад, можна налаштувати автоматичну публікацію в Twitter своїх постів з ЖЖ [4].

Незважаючи на зростаючу популярність Twitter в Росії,   незабутнім місцем для дискусій в рунеті залишається ВКонтакте.   І це виключно російський тренд: на заході основна маса потоку повідомлень «соціального телебачення» зосереджена в Twitter. Більше того, цей тренд лобіює і сам ВКонтакте, переходячи від пошуку однокласників до майданчика для дискусій.

Кількість повідомлень ВКонтакте так само росте, хоча самих повідомлень набагато менше, ніж в Twitter.

Цікава картина спостерігається в LiveJournal: за останні 3 роки за даними TNS Web Index, кількість користувачів, які мають акаунти в ЖЖ впало з 9 до 5%, що на перший погляд виглядає лякаюче, особливо на тлі загального зростання соціальних медіа [3]. Але кількість відвідувачів живого журналу стабільно, а в деякі періоди помітно і збільшення їх числа.

Так що, ніщо не віщує смерть блогосфери. В останні роки спостерігається стійка тенденція до професіоналізації блогів. Живих і популярних блогів по колишньому тисячі, більше того, топові блоги успішно монетизуються, а по контенту та розміром аудиторії стають все більше схожі на великі Інтернет-ЗМІ. Цьому сприяє і політика ЖЖ, яка в минулому році зазнала суттєвих змін - посли ЖЖ з'явилися в багатьох містах Росії, надзвичайною популярністю користуються «школи блогерів». На тлі тенденцій соціалізації інтернет-ЗМІ і приходу до Росії тренда соціального телебачення, підвищення рівня довіри користувачів до інформації, отриманої в інтернеті, можна говорити про те, що цей досить стійкий протягом останніх років тренд не покине нас і в 2014 році [6] .

Медіаконтент представлет собою сукупність текстової, фото-, аудіо- та відеоінформації, створюваної всередині сторінки в соціальних медіа (в співтоваристві, блозі і т.п.) і поширюваної учасниками соціальних медіа як в рамках сторінки (спільноти, блогу і т.п.) , так і в рамках соціальних медіа в цілому, а так само в інтернет - просторі.

Існує кілька форм генерації інформаційного потоку:

- В рамках власних сайтів (ресурсів) компанії;

- З використанням популярних мереж;

- Інтегрована модель - використання власних ресурсів компанії з доповненням у вигляді соціальних медіа.

Перша форма передбачає створення блогу чи форуму на корпоративному сайті компанії або інших інформаційних ресурсах. Ця форма обмежена, оскільки спостерігати за формуванням інформаційного потоку будуть в першу чергу відвідувачі сайту компанії, а залучення їх на сайт - трудомістка і високовитратна завдання. Оптимальним варіантів для генерації медіаконтенту є комплексна система. Не варто обмежуватися лише одним корпоративним сайтом і корпоративним блогом. До формування інформаційного потоку слід залучати споживачів. Це можна робити шляхом створення співтовариств як в рамках блогосфери так і в соціальних мережах. Важливим принципом створення спільноти в соціальних мережах є твердження, що сама компанія або її продукція користувачам нецікава. Їм цікаво, які вигоди може принести використання продукції. Стратегія створення спільнот грунтується на одному з наступних варіантів:

- Від імені компанії з виділення співробітників для модерації спільнот;

- Від імені співробітників компанії, але без офіційного статусу;

- Від імені користувачів продукції.

При формуванні контенту для соціальних медіа, завжди слід чітко розуміти для кого і куди піде ця інформація. У соціальних мережах діє своєрідне правило Парето: на 20% інформації про компанію, припадає 80% інформаційно-розважального контенту. В консалтинговому бізнесі 80% інформаційних повідомлень містять корисну інформацію для власників бізнесу. Дуже важливо, щоб заголовок був яскравим, чіпляють. Наприклад, для консалтингового бізнесу це можуть бути наступні заголовки: 5 способів скоротити витрати виробництва або 3 принципи, на яких базується успішне просування бізнесу. Головне, щоб інформація була обмеженою, але при цьому цікавою.

Інтегрована модель маркетингу в соціальних медіа увазі роботу відразу у всіх напрямках: власний сайт, соціальні мережі, блоги, контент-сервіси.

Незалежно від наявності комплексної системи формування контенту компанія може вибирати різні стратегії спілкування зі споживачами в соціальних медіа. Вибір стратегії зумовлений наявністю ресурсів та практики залученості в електронну соціальну середу компанії.

No comments:

Post a Comment

Женские бюстгальтеры размер стиль чашки Женские ботинки женская обувь высота каблука Женская обувь на каблуках Женские блейзеры и костюмы мода стиль ландшафтний дизайн дерева рослини сад харчування, дієти салат сік сніданок маркетинг ідея товар споживач сільське господарство вирощування тварини корми Краса і здоров'я волосся обличчя шкіра маркетинг клієнт компанії послуги реклама дієти рецепт салат харчування Краса і здоров'я волосся обличчя харчування створення сайту просування управління хостинг створення сайтів інтернет компанії створення сайтів інтернет сайт пам'ятки замок музей палац дачне господарство гриби насіння плоди Будівництво будинків котеджів проекти Охорона безпека ворота двері велотехника велосипед колеса покришки рами Ремонт та облаштування дизайн приміщення Інтернет-маркетинг бізнес сайт любовь к Парижу, отдых в Париже садова техніка газонокосарки мотоблок обладнання персонал резюме робота резюме робота роботодавець Любовь и семья працевлаштування досвід співбесіди Блог о женщинах и мужчинах Меблі та інтер'єр бізнес гроші фінанси автомобіль авто запчастини машини school27.ru school2ost.ru sdensoft.ru science-unit.net school39mog.by screamradio.ru pravnavigator.ru school1925-rzn.ru seo-web-analiz.ru serov-stal.ru