У даній статті розглянуті і проаналізовані витрати на рекламу російських комерційних банків, виявлено ефективні канали поширення банківської реклами, а так само обґрунтовано необхідність здійснення оцінки ефективності реклами.
Abstract:
This article describes and analyzes the cost of advertising the Russian commercial banks, identified effective distribution channels of banking advertising, as well as the necessity of evaluating the effectiveness of advertising.
Ключові слова:
банк; банківська реклама; оцінка; ефективність.
Keywords:
bank; banking; advertising; evaluation; performance.
УДК 336.719.2
Актуальність оцінки економічної ефективності банківської реклами виходить з необхідності вибору банком найбільш результативних рекламних заходів, спрямованих на формування попиту на банківські послуги і залучення більшої кількості клієнтів.
Об'єкт дослідження - банківська реклама.
Предмет дослідження - необхідність оцінки економічної еффектінвоті реклами банківських послуг.
Мета - пояснення необхідності розрахунку економічної ефективності банківської реклами в складанні прогнозів додаткових доходів банку у зв'язку зі збільшенням потенційних клієнтів, залучених рекламними діями.
Реклама - один з елементів маркетингових комунікацій, завдяки якій здійснюється транслювання інформації замовника, з метою залучення нових клієнтів, підтримання або формування інтересу до рекламованої послуги або продукту. У свою чергу, оцінка ефективності банківської реклами і використання отриманих результатів є значущим умовою розвитку банківської реклами та підвищення її ефективності [6].
Банківська реклама відрізняється від реклами звичайних продуктів споживання, оскільки банківську послугу характерні такі ознаки як невідчутність, неможливість зберігання, мінливість якості і невіддільність від джерела надання послуги, які впливають на оцінку ефективності. Реклама служить інструментом просування послуги за допомогою впливу на потенційного клієнта банку, тому, що б найбільш достовірно оцінити ефективність здійснюваних рекламних заходів, необхідно брати до уваги сукупний результат реклами в різноманітних напрямках діяльності банку [2].
Існує класифікація ефективності банківської реклами:
психологічна;
економічна.
Психологічна ефективність проявляється в лояльності потенційного клієнта банку, в пріоритетному положенні рекламованого банку при виникненні необхідності в задоволенні потреби у клієнта в банківських послугах.
Економічна ефективність виражається в рівні впливу на фінансові характеристики банку, і характеризується такими показниками як додатковий прибуток, отриманий від рекламованої послуги після проведення рекламних дій [1].
Оцінка економічної ефективності реклами є актуальною проблемою. Достовірну оцінку можна отримати після того, як негайно стався додаткове зростання продажів рекламованої послуги. Його можна розрахувати виходячи з формули (1):
, (1)
де D - додаткове зростання продажів, викликаний рекламними діями;
V - середньоденний обсяг продажів послуги до введення реклами;
P - приріст середньоденного показника послуги після введення реклами;
T - кількість днів в рекламний період і після її транслювання [3].
Економічний ефект від введення рекламних заходів розраховується за формулою (2):
, (2)
де Ef - економічний ефект отреклами;
D - додаткове зростання продажів, викликаний рекламними діями;
N - торгова надбавка;
Rr - витрати на рекламні заходи;
Rd - додаткові витрати, визванниеростом продажів [7].
Якщо економічний ефект у результаті підрахунків виявилася більше витрат на рекламу, то банк отримає прибуток, якщо економічний ефект менше витрат, то банк понесе збитки.
Ефективність реклами виражається у розрахунку показника рентабельності, формула (3):
, (3)
де Re - рентабельність від рекламних дій;
f - прибуток, отриманий завдяки рекламі:
C - витрати на рекламу.
Показник рентабельності показує ефективність рекламних заходів. У разі якщо результат позитивний, то реклама виявилася ефективною, якщо результат негативний, то банк повинен зробити висновок про те, що даний вид рекламних дій не ефективний, або Не рентабельний [5].
Банки, які вкладають у рекламну кампанію значну грошову суму за минулий 2014 рік, подані в таблиці 1.
Таблиця 1 - Витрати банків на рекламу (в мільйонах карбованців)
Рекламний носій
Витрати банку на рекламу
Ощадбанк
ВТБ
Східний експрес банк
1. Телебачення
1130
1070
578
2. Зовнішня реклама
440
417
98
3. Інтернет
245
30
-
4. ЗМІ
249
65
1
5. Радіо
105
49
1
6. Разом
2169
1631
678
Виходячи з таблиці 1 можна зробити висновок, що Ощадбанк займає перше місце за витратами на рекламу.
В даний час, найбільш ефективною, популярною, і в теж час витратною є реклама на телебаченні. Не дивлячись на дорожнечу телевізійної реклами, банки активно її використовують у просуванні своїх послуг.
Таким чином, оцінка ефективності банківської реклами необхідна для підвищення конкурентоспроможності банку, залучення потенційних клієнтів і стимулюванні збуту пропонованих банком послуг. Лідируючим каналом поширення інформації залишається реклама на телебаченні. Ефективна банківська реклама включаетформірованіе іміджу банку, інформування населення про банківські послуги та продукти, залучення нового числа клієнтів, створення образу стабільного надійного банку в очах суспільства. Проведення успішних рекламних дій є вирішальним фактором для здійснення ефективної діяльності банку в умовах конкуренції.
Abstract:
This article describes and analyzes the cost of advertising the Russian commercial banks, identified effective distribution channels of banking advertising, as well as the necessity of evaluating the effectiveness of advertising.
Ключові слова:
банк; банківська реклама; оцінка; ефективність.
Keywords:
bank; banking; advertising; evaluation; performance.
УДК 336.719.2
Актуальність оцінки економічної ефективності банківської реклами виходить з необхідності вибору банком найбільш результативних рекламних заходів, спрямованих на формування попиту на банківські послуги і залучення більшої кількості клієнтів.
Об'єкт дослідження - банківська реклама.
Предмет дослідження - необхідність оцінки економічної еффектінвоті реклами банківських послуг.
Мета - пояснення необхідності розрахунку економічної ефективності банківської реклами в складанні прогнозів додаткових доходів банку у зв'язку зі збільшенням потенційних клієнтів, залучених рекламними діями.
Реклама - один з елементів маркетингових комунікацій, завдяки якій здійснюється транслювання інформації замовника, з метою залучення нових клієнтів, підтримання або формування інтересу до рекламованої послуги або продукту. У свою чергу, оцінка ефективності банківської реклами і використання отриманих результатів є значущим умовою розвитку банківської реклами та підвищення її ефективності [6].
Банківська реклама відрізняється від реклами звичайних продуктів споживання, оскільки банківську послугу характерні такі ознаки як невідчутність, неможливість зберігання, мінливість якості і невіддільність від джерела надання послуги, які впливають на оцінку ефективності. Реклама служить інструментом просування послуги за допомогою впливу на потенційного клієнта банку, тому, що б найбільш достовірно оцінити ефективність здійснюваних рекламних заходів, необхідно брати до уваги сукупний результат реклами в різноманітних напрямках діяльності банку [2].
Існує класифікація ефективності банківської реклами:
психологічна;
економічна.
Психологічна ефективність проявляється в лояльності потенційного клієнта банку, в пріоритетному положенні рекламованого банку при виникненні необхідності в задоволенні потреби у клієнта в банківських послугах.
Економічна ефективність виражається в рівні впливу на фінансові характеристики банку, і характеризується такими показниками як додатковий прибуток, отриманий від рекламованої послуги після проведення рекламних дій [1].
Оцінка економічної ефективності реклами є актуальною проблемою. Достовірну оцінку можна отримати після того, як негайно стався додаткове зростання продажів рекламованої послуги. Його можна розрахувати виходячи з формули (1):
, (1)
де D - додаткове зростання продажів, викликаний рекламними діями;
V - середньоденний обсяг продажів послуги до введення реклами;
P - приріст середньоденного показника послуги після введення реклами;
T - кількість днів в рекламний період і після її транслювання [3].
Економічний ефект від введення рекламних заходів розраховується за формулою (2):
, (2)
де Ef - економічний ефект отреклами;
D - додаткове зростання продажів, викликаний рекламними діями;
N - торгова надбавка;
Rr - витрати на рекламні заходи;
Rd - додаткові витрати, визванниеростом продажів [7].
Якщо економічний ефект у результаті підрахунків виявилася більше витрат на рекламу, то банк отримає прибуток, якщо економічний ефект менше витрат, то банк понесе збитки.
Ефективність реклами виражається у розрахунку показника рентабельності, формула (3):
, (3)
де Re - рентабельність від рекламних дій;
f - прибуток, отриманий завдяки рекламі:
C - витрати на рекламу.
Показник рентабельності показує ефективність рекламних заходів. У разі якщо результат позитивний, то реклама виявилася ефективною, якщо результат негативний, то банк повинен зробити висновок про те, що даний вид рекламних дій не ефективний, або Не рентабельний [5].
Банки, які вкладають у рекламну кампанію значну грошову суму за минулий 2014 рік, подані в таблиці 1.
Таблиця 1 - Витрати банків на рекламу (в мільйонах карбованців)
Рекламний носій
Витрати банку на рекламу
Ощадбанк
ВТБ
Східний експрес банк
1. Телебачення
1130
1070
578
2. Зовнішня реклама
440
417
98
3. Інтернет
245
30
-
4. ЗМІ
249
65
1
5. Радіо
105
49
1
6. Разом
2169
1631
678
Виходячи з таблиці 1 можна зробити висновок, що Ощадбанк займає перше місце за витратами на рекламу.
В даний час, найбільш ефективною, популярною, і в теж час витратною є реклама на телебаченні. Не дивлячись на дорожнечу телевізійної реклами, банки активно її використовують у просуванні своїх послуг.
Таким чином, оцінка ефективності банківської реклами необхідна для підвищення конкурентоспроможності банку, залучення потенційних клієнтів і стимулюванні збуту пропонованих банком послуг. Лідируючим каналом поширення інформації залишається реклама на телебаченні. Ефективна банківська реклама включаетформірованіе іміджу банку, інформування населення про банківські послуги та продукти, залучення нового числа клієнтів, створення образу стабільного надійного банку в очах суспільства. Проведення успішних рекламних дій є вирішальним фактором для здійснення ефективної діяльності банку в умовах конкуренції.
No comments:
Post a Comment